• Ankissen

"På fastande mage" får man dricka vatten då?

Jag ska in till MVC på onsdag och göra ett sockerbelastningstest. Detta ska göras på fstande mage, något som jag fasar för då jag är frukostmänniska redan i vanliga fall. Därför undrar jag om man får dricka vatten när man ska vara fastande?

Mamma till Elliot 051112 och Myggan bf 090421
  • Svar på tråden "På fastande mage" får man dricka vatten då?
  • xenaa
    Ankissen skrev 2009-02-01 21:48:46 följande:
    Jag ska in till MVC på onsdag och göra ett sockerbelastningstest. Detta ska göras på fstande mage, något som jag fasar för då jag är frukostmänniska redan i vanliga fall. Därför undrar jag om man får dricka vatten när man ska vara fastande?
    Nej, jag fick inte dricka något alsl efter midnatt alltså ca 8 timmar innan jag skulle göra sockerbelastningen.
    Så nej inet alls får man dricka eller äta
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • Tiingeling

ja det tror jag att du kan göra, fast kanske inte litervis
    Man kan ju göra det när man ska opereras osv så varför inte då, det påverkar väl inte sockerhalöten i blodet?

• Ankissen
    xenaa skrev 2009-02-01 21:50:53 följande:
    Nej, jag fick inte dricka något alsl efter midnatt alltså ca 8 timmar innan jag skulle göra sockerbelastningen.Så nej inet alls får man dricka eller äta
    Blä... Detta känns inte bra alls! Jag ska göra testet halv åtta på morgonen och måste gå upp vid typ kvart över sex för att hinna in. Kommer hinna få både magkatarr, halsbränna och extrem hunger innan jag får äta!
  • Ankissen
    Tiingeling skrev 2009-02-01 21:51:46 följande:
    ja det tror jag att du kan göra, fast kanske inte litervis Man kan ju göra det när man ska opereras osv så varför inte då, det påverkar väl inte sockerhalöten i blodet?
    Det var så jag tänkte. Det är ju liksom inget socker i vatten...
  • xenaa
    Ankissen skrev 2009-02-01 21:52:38 följande:
    Det var så jag tänkte. Det är ju liksom inget socker i vatten...
    Fats tror de kan påverka ändå.

Fick du inga instruktioner av dem?
    På pappret jag fick stod de iaf att ingen mat eller vatten efter midnatt. Stod till och med ingen rökning om man nu rökte.
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • Tuttan27

Jo vatten var det enda man fick lov att dricka, BM sa det först efteråt till mig att det var helt OK

• En tjej 82

Jag ska göra testet imorgon. Hade precis samma funderingar. Nu när man byter ut fostervattnet var 6:e timme eller vad det är, brukar jag gå upp och dricka vatten på natten. Vet inte om jag klarar det utan.

Är också frukostmänniska... Hoppas man inte fräser åt någon på mvc imorgon...

• Petris o Limpan

Du får inte dricka en en klunk vatten! Fick göra testet 3 gånger för jag var med i en undersökning. Se till att ha med ngt att äta direkt när det är färdigt.

• Ankissen

Hrm, mycket olika åsikter om detta. Jag får helt enkelt ringa bm imorgon och höra vad hon säger.

Svar på tråden "På fastande mage" får man dricka vatten då?