• VeronikaK

Ilningar och stick ner mot underlivet?

Väntar barn nr 2 och är i v.34. Har under några veckors tid haft plötsliga ilningar och hugg/stick ner mot underlivet och/eller i ljumskarna. Det var samma sak med första barnet men då bara de sista veckorna. Tror det kommer när bebisen rör sig.

Den BM jag hade då menade att det hade att göra med att bebisen fixerade sig då. Men denna bebis är inte fixerad än, dock ligger den på plats med huvudet ner sedan ganska månag veckor.

Någon som har/har haft samma? Vad beror det på egentligen? Det känns som att bebisen håller på att gräva sig ut..

• Svar på tråden Ilningar och stick ner mot underlivet?
  • Pyris

Är man omföderska så brukar ju inte bebis fixera sig. Men det går ju längre ner för att lägga sig till att bli ruckbar. När den ligger så där kommer den åt nerver o det är troligtvis det du känner.
    Med min sista pojk gjorde det där vansinnigt ont. Varje gång han rörde sig var en plåga verkligen.

• VeronikaK

Tack för svaret! Det var det svar jag fick från min förra BM men min BM denan gång verkar inte ha hört talas om detta med nerverna. Men det måste vara det, för precis som du säger - det gör ordentligt ont!

• tjockmage 78

Jag vet... Aj!

Det känns precis som när dottern fixerade sig förra gången men barnet ligger ju lika långt ner nu så känslan måste ju kunna var detsamma bara att det kanske inte försvinner eftersom 2:a barnet inte behagar fixera sig (när dottern väl fixerat sig så försvann smärtorna förra gången)

• VeronikaK

Tjockmage - ja, så var det nog med 1:an också, jag minns inte exakt. Det är värre knivstick denna gång helt klart. Min 2:a har inte heller fixerat sig med ligger som sagt långt ner. Kommer väl ha detta i 7 veckor till då... om inte bebben behagar anlända tidigt.

• tjockmage 78

2:a barnet kan ju faktiskt fixera sig även om de inte alltid gör det.

Mina besvär har faktiskt blivit lite lindrigare de senaste dagarna (3 veckor kvar). Får se om hon har fixerats nästa gång hos BM.
  • VeronikaK

Jag vet att det är helt patetiskt att dividera om tecken på en tidig förlossning osv men jag undrar om detta med lågt liggande barn och knivstick skulle kunna tolkas som ett sånt tecken?

Tjockmage 78 (känns nästan lite otrevligt att kalla dig det )
    När föddes din 1:a? Min föddes på BF-1 och då hade jag haft dessa knivstick i ca 2 veckor innan.

• Pyris

I min förra graviditet så vände han sig o la sig till rätta redan i vecka 26. Och han föddes i vecka 36 (fast alla mina barn har kommit tidigare) men dom veckorna var verkligen en plåga. Jag kommer ihåg dom sista dagarna innan han föddes så blev jag nästan arg varje gång han höll på o rumla runt där inne, för han gjorde ju mig illa.

• tjockmage 78

VeronikaK skrev 2009-02-03 10:41:17 följande:

Jag vet att det är helt patetiskt att dividera om tecken på en tidig förlossning osv men jag undrar om detta med lågt liggande barn och knivstick skulle kunna tolkas som ett sånt tecken?Tjockmage 78 (känns nästan lite otrevligt att kalla dig det )När föddes din 1:a? Min föddes på BF-1 och då hade jag haft dessa knivstick i ca 2 veckor innan.
    Hehe, nu är det definitvt befogat att kalla mig tjockmage, jag lovar!

Min första föddes Bf+2 och denna har jag tänkt ska komma om en vecka . Min första fixerade sig väldigt tidigt (före vecka 30) och denna har inte gjort det ännu. Vet inte om man kan spå något om tidpunkt för förlossning men vi kan ju välja att tro att det tyder på en tidig förlossning .
  • VeronikaK

OK så för Pyris så blev det 1 månad tidigt och för Tjockmage78 så var det BF+2... hmm.. av det kan man utläsa att man kanske inte ska dra några slutsatser alls..

Egentligen hade det varit perfekt om min 2:an kom ungefär nr 1:an kom (på BF-1). För jag vill hinna vara lite ledig från jobbet också .

• Embis

Har idag haft såna hemska ilningar och hugg neråt så antar att bebis fixerat sig. Kännt ilingar tidigare men ej på samma sätt som idag , riktigt obehagligt men ligger bebis still så känns de bra =) är i v 38+2 , första barnet.

Svar på tråden Ilningar och stick ner mot underlivet?