• mumsfillibabba

Inbjudningskort till dop, photoshop eller indisign!?

Ni som har valt att göra egna inbjudningskort till era dop, vad har ni använt er av?

Klipp å klistra eller photoshop/indisign?

Har nån tipps på bra sidor där man kan beställa (snygga)kort billigt. Gärna där man kan lägga up en egen bild och välja texten själv.

Har ni bilder på era kort så skulle jag gärna ta en titt

• Svar på tråden Inbjudningskort till dop, photoshop eller indisign!?
  • mumsfillibabba
    är ingen med tips?
  • zeebra

www.vistaprint.se där finns färdiga mallar och där du kan göra allt själv, vi gjorde allt själv och det blev jättebra vi hade en bild med på vår son och det var bra prise

• zorro1986

Jag gjorde egna inbjudningskort. Köpte rosa papper och skrev ut på datorn sen vek jag det i tre och band i hopp allt med ett rosa band, inte så på hittigt men gjorde det sj :D
    Sen så köpte jag klistermärken från bokhandeln med motiv av stork och nappar och klistrade på de fina kuverterna jag köpte.

• k girl

Vi anlitade Trycksakstorget för att göra våra tackkort efter bröllopet. Korten var en jättesuccé och vi fick jättemånga komplimanger för dem!

• Tulle3

Vi gjorde inbjudningarna till dopet själva i Word 2007 (mer design än tidigare), skrev ut dubbelsidigt och vek på mitten. På framsidan stod det Välkommen på dop!, och en oval bild på vår son när han var 2 cveckor gammal. I inbjudan stod det text med plats, datum, tid, telefonnummer (vem de skulle höra av sig till om de kommer) och självklart vems dop det var, med ett fint typsnitt. Vår sons namn var förstorat i texten, och allt i inbjudan gick i ljusblått (t.o.m vår sons kläder på fotot), texten var ljusblå med skugga och det var en blå ram runt hela inbjudan. Vi skrev ut den på lite hårdare, blankt papper. Tyvärr har jag inget foto, men alla tyckte att det var en jättefin inbjudan och trodde att vi hade beställt den.

Svar på tråden Inbjudningskort till dop, photoshop eller indisign!?