• tessiii

Babyshower

Hej!

Läste i en tidning om att babyshowers blir allt vanligare i Sverige också.
    Skulle så gärna vilja ha en för min kompis som väntar barn.
    Har lite frågor till er om någon av er har fått en sån / fixat en sån:

När ska man ha den? Vill ju inte ha för långt innan förlossning, vill ju gärna veta att allt är som det ska och så det inte blir missfall.
    Kanske när det är 2 månader kvar?

Ska man berätta för blivande mamman eller bara be henne ha det datumet "ledigt"?

Vilka kan man bjuda om det ska bli en överaskning för den blivande mamman?
    Ska blivande pappan vara med och män eller bara tjejer?

Räcker det med att man fixar något tex hemma hos mig, och bjuder folk och överaskar henne. Och att folk köper något fint till bäbisen? Och att man äter lite enkel mat.

Man kan ju fixa den tillsammans med någon av hennes andra kompisar, med hjälp av hennes sambo =)

tacksam för tips och ideer.

• Svar på tråden Babyshower
  • mammutten81

Vi brukar ha ungefär 2 månader innan.
    I balnd är vi hemma hos ngn, och ibland i en lokal, typ hyresgästföreningens som man kan låna.

Vi har så att det bara är tjejer som kommer.
    Då är det ju de närmaste vännerna, systrar, kanske kusiner om de umgås, arbetskompisar
    ( de man står nära), kanske mamma i vissa fall.
    Kolla runt lite.

Jag tycker absolut at det räcker det du skriver:

Räcker det med att man fixar något tex hemma hos mig, och bjuder folk och överaskar henne. Och att folk köper något fint till bäbisen? Och att man äter lite enkel mat.

• FlowerGirl

Jag tror det brukar bara vara tjejer och det ska vara en överraskning för blivande mamman. Man brukar bjuda kompisar, familj m.m
    Som mammutten sa så är det bara att fixa det 2 månader innan det finns massor med saker man kan köpa till den dagen... om man vil då

• tessiii

Har bett hennes sambo att hjälpa mig med namn och nummer till hennes andra kompisar. Hoppas han vill hjälpa mig.

Svar på tråden Babyshower