Hur är förlossningen och BB på NÄL?
Jag ska föda på NÄL om ca 3 veckor (förhoppningsvis). Ni som fött på NÄL, vad tycker ni? Vad var bra? Vad var dåligt?
Någon som valt bort NÄL och fött på ett annat sjukhus?
Jag ska föda på NÄL om ca 3 veckor (förhoppningsvis). Ni som fött på NÄL, vad tycker ni? Vad var bra? Vad var dåligt?
Någon som valt bort NÄL och fött på ett annat sjukhus?
Ingen?
hejsan. jag födde min första dotter på näl och de är super bra..! är nu gravid igen och ska självklart åka ditt oxå.. där har dom höftleds rungkten vilket dom inte har på kss i skövde som vi nästan har närmare till så därför är de så bra + underbar personal.! lycka till... mvh sandra
Jag valde bort NÄL och födde i fredrikstad då jag hört så mycket negativt där.
Ska ha bebis igen i augusti och ska välja fredrikstad igen.
Anledningen är att ingen av mina kompisars män har fått stanna kvar utom en och det var bara för att förlossningen blev dramatisk, sen så stärktes mina tvivel och det jag hört eftersom jag fick problem med amningen och ringde till sjukvårdrådgivningen och då sa dom att jag skulle ringa till NÄL för dom var så bra på amningshjälp. Jag ringde och till svar fick jag att dom inte ville hjälpa mig eftersom jag inte fött där..........Fattar inte hur man kan säga så det var nog mina värsta dagar på jorden tror jag kände mig så värdelös man är ju lite orolig som förstföderska man vet ju inte så mycket då, hur som helst fick jag hjälp av en underbar sköterska som tog sig tid till mig på det sjukhuset jag födde trots att det var kaos där det dygnet.
Sorry att jag inte hade något positivt att säga men du får säkert inlägg av tjejer som har haft positiva erfarenheter det handlar väll om tur och otur.
Allt kommer ordna sig......snart får du ditt lilla knyte
Jag har fött två barn på NÄL, senast i juni förra året, och är jätte nöjd med allt. Personalen på förlossningen var jättebra. Både jag och pappan blev mycket väl omhändertagna. Även vistesen på BB var jättebra och jag märkte att all personal som gick över tröskeln till mitt rum var medveten om mina önskemål. Inget tjat om att man skulle åka hem tidigt och fick sedan jättebra bemötande när jag ringde in med frågor efter hemkomsten. Amningen krånglade så klart och fick bra hjälp både på telefon och när jag fick komma in. Jag har inget att klaga på och hoppas att du kommer få det lika bra. Lycka till!
Har hört att det inte finns så många enkelrum. Hamnade ni med flera andra eller hade ni tur att få eget rum? Vill gärna att min man ska kunna stanna kvar...
hej...ska oxå välja näl när jag ska föda..har bf om 8 dagar..
Om jag går över tiden eller du får innan så kanske vi ses där!!
Hoppas oxå lite på att killen kan få stanna första natten. så man ej blir lämnad alldeles ensam..
beta.familjeliv.se/Forum-2-13/m40844395.html denna tråd finns det recensioner om förlossningar och bb bla näl..
Zlota, ja, då kanske vi ses där! Jag har i och för sig BF om 22 dagar så det dröjer nog för min del...
jag har fött 2 barn på NÄL o är supernöjd med förlossningen o BB. Kanonställe!
Ska nu ha barn igen i juli o för oss blir det självklart Näl igen.
Esa skrev 2009-02-02 15:42:00 följande:
Födde min son på Näl och ska ha andra barnet i maj och ska självklart ta näl igen. Under förlossningen märkte jag att dom hade värkligen läst min önskelista och dom var jätte duktiga. På bb fick jag och min sambo ett rum tillsammans och detta på grund av att sambon inte hade körkort då så han kunde inte ta sig till och från bb så lätt som dom som har körkort, detta var vi jätte nöjda med. På natten när jag behövde hjälp med amningen så smög dom in till mig och viskade bara för att min sambo sov (han var helt slut han med )
Hoppas att allt blir toppen för dig med, Lycka till med allt.
va skönt att höra så bra saker om näl...det lugnar en..
Jag kan säga att vi i min stad inte har så mycket annat val än just näl.
Förr åkte vi till Uddevalla, men sedan de stängde avdelningar där så är det näl som gäller eftersom det är närmst, men det tar likväl närmare en och en halvtimme dit från oss.
Så att välja något annat vore inte ens tänkbart.
Jag kan säga att jag bara hört övervägande positiva saker om dem.
De ser nog en del till hur lätt/svårt man har för att ta sig fram och tillbaka (alltså körkort och tillgång till bil osv) gällande om killen får stanna kvar eller inte.
Kompisar hade de skickat hem igen om det inte vore för att vi har så lång resväg, så de fick stanna iaf, killen fick stanna hela tiden de var där eftersom han inte har bil eller körkort. De hade egenrum oxå.
MEn jag tror de beror mycket på belastningen oxå, om det är fullt av folk så blir det ju svårare att ha plats till männen och få egenrum självklart, men om det är relativt lugnt så är det ju lättare för dem att lösa det för de flesta.
Jag födde på NÄL (andra barnet) och det var minst lika bra där om inte bättre än det var på KSS.Det enda som irriterade mig är tjatet om amning trots att det var andra barnet.Jag hade eget rum men pga kejsarsnitt.
Så som jag har fått det förklarat för mej så kan det bero på vilken avdelning man hamnar på, om pappan har större eller mindre chans till att få stanna kvar. På egenvårdsavdelningen där man inte har så mycket personal och man ska klara sej mer själv ska det finnas större möjlighet att pappan får stanna.
Antar att jag haft tur som fått bo själv i dubbelrum båda gångerna...
Spännande att läsa vad folk tycker om NÄL.. Meddelar vad jag tycker om sisådär 2 veckor (+/- en del)..
Jag födde på NÄL i Augusti och är kalasnöjd med förlossningen, kunde inte fått ett bättre bemötande!
BB däremot, sådär kan man nog säga.
Dom hade så otroligt mycket att göra, så det kändes inte så "omhändertagande"
Vissa av personalen som kom in visste inte om Matilda var en kille eller tjej t.ex.
Sånt tyckte jag kändes lite trist. Sen så var det andra saker med som gjorde att jag inte trivdes helt toppen.
Men om jag ska ha fler barn så tänker jag föda på NÄL igen om jag kan.
Hej!! Jag har fött två barn å NÄL med 7 års mellan rum, allstå andra ggn var jag lika osäker som första.. Förlossningen var UNDERBAR!! Toppenpersonal.. BB, inte alls som jag förväntat mig.. Satt i ammningrummet i 12 timmar, inte NÅGON kom in och frågade hur det gick.. Sen ville jag ha hjälp att lägga till min bäbis så han fick rätt tag om tutten men hon svarade bara "att det ser bra ut" och så gick hon.. Min ammning km inte igång förrän jag kom hem och slappnade av, trivdes inte alls på Eftervårdsavdelningen.. Väntar nu mitt tredje om ca 14 dagar och är full beredd på att få sköta mig själv.. Precis som om personalen GLÖMT av vad dom jobbar med, nyblivna föräldrar!! LYCKA TILL!!