• Mimer

Vilken yoghurt till 8-månaders-tjejen?

Tänkte testa yoghurt till min dotter!
    Vilken sort har NI gett ?

Den turkiska ska ju vara bra pga det höga fett-innehållet, men det är ju så stor burk o här hemma är det bara jag som äter yohurt annars...och jag behöver INTE 10%fett

Kan man ge yoghurt med smak av frukt?

• Svar på tråden Vilken yoghurt till 8-månaders-tjejen?
  • ztar

Jag köper sempers burkar med yoghurt. skogsbär och solskensfrukt är poppis!

• solen13

Jag har köpt den turkiska och tänkte mosa frukt och ha i den. Man kan frysa in den i små portioner också, det gillade Oliver.
    Men ibland fuskar jag och ger honom vanlig yoghurt.

• Mickis74

Delikatessyoghurten är ok enligt vår bvc.

• luzorsus

ganska lång hållbarhet på den turkisk ayoghurten så om du ger varje dag typ en deciliter så behöver du ej slänga så mycket, den kostar ju bara 20kr

• ebben

Äntligen har de tagit hem den turkiska på vår affär.........tänkte börja köpa den.
    Men har ju hittills gett av barnmatsburkarna.Frågan är om det blir en jobbig övergång till den turkiska? Får testa o se vad han tycker om den...........
    Vad sätter ni i för frukt o bär i den?

• Mimer

ztar; jag tänkte testa sempers jag också!

solen13: så man kan alltså frysa in den? Det vore ju praktiskt förstås...

luzorsus; men å andra sidan så var den ju inte så dyr heller

Mickis74; delikatessyoghurt ska jag prova! Den är ju väääldigt god

• Göteborgstjej

Har haft diskussion om just detta på bvc. Den turkiska är (enligt min bvctant) klart bäst pga den höga fetthalten och att den ej har socker tillsatt. Bättre då att servera frukt till yoghurten. I alla fall jag kommer vänta ett bra tag till innan jag ger någon sockrad variant. Är livrädd att min dotter inte ska vilja ha något annat sen.

Och, yill er som tycker att förpackningen är för stor - använder ni aldrig ex creme fraiche, grädde, gräddfil, matlagningsyoghurt när ni lagar mat? Det gjorde jag, men har bytt ut mycket av detta mot den turkiska yoghurten nu. Går jättebra att ha i både varma och kalla rätter!!

• Ebbis

Någon som vet om det är någon skillnad på den turkiska & den grekiska yohurten???

Jag "råkade" nämligen köpa den grekiska...

Någon?

• Göteborgstjej

Det undrar jag också, men kan man inte få information om det på hemsidan som företaget som gör yoghurtarna har? Har tänkt flera gånger att jag ska titta där men det har inte bllivit av.

Svar på tråden Vilken yoghurt till 8-månaders-tjejen?