ukochana skrev 2009-02-17 08:51:34 följande:
Hej! Jag hakar också på den här tråden! Hade skapat en ny tråd med samma ämne som denna igår, men så hittade jag den här tråden nu i morse... Kanske kan någon moderator radera den jag skapade? Hursomhelst så har jag fått Pergo utskrivet trots egen ägglossning. Oförklarligt barnlösa i ca 8 år. Det här är den första behandlingen vi provar på. Funkar det inte så blir det IVF i augusti... Har en regelbunden menscykel på 30-32 dagar, med påvisad ägglossning. Min gyn säger att har man en cykel på över 30 dagar så kan det leda till fertilitetsproblem, men i gengäld har man i regel mer ägganlag (stämmer i mitt fall) än om man har en kortare cykel. Så nu är jag inne på dag tre med Pergo, och hoppas att det ska ta sig den här gången...
Hej hej!
Här finns många bra trådar att välja bland. Pergo kan ibland kännas hopplöst, men som alla säger...slappna av och försök å tänka på annat så ska det nog gå...Men hur lätt är det?? Man tänker inte på annat känns det som. Då är det skönt att man kan ventilera sig här ibland.
Lycka till nu! Hoppas att du klarar dig från biverkningar.