• Esthers mami

Ny tråd för oss med egen ägglossning men som ändå äter Pergo...

Hur går det för er pergoknaprande girls?

Idag är jag på dag 29, jag har fruktansvärd huvudvärk och lite mensvärk i magen, typiska symtom vid begynnande mens. Jag tror att min cykel rubbas lite av Pergon...kan det stämma. Kommer nu mensen så blir det till att knapra min 5:e kur. Jag börjar tvivla på att jag har egen ägglossning. Det är inte så mycket som är roligt vid denna tiden i månaden.

Hoppas att det går bättre för er andra!!

• Svar på tråden Ny tråd för oss med egen ägglossning men som ändå äter Pergo...
  • Trollmamma till 4

Får jag fråga varför man kan få Pergo trots egen Äl?

**Längtar till våren**
  • dna rna

Hej!
    Min gyn läkare sa att Pergo kan hjälpa ca 4 % att bli gravida, trots egen ÄL. Hur exakt det skulle gå till har jag dock ingen aning om.

Jag tar min andra Pergo kur nu, är oförklarligt barnlös. Är på dag 8 nu, alltså en tablett kvar imorgon. Min cykel blev 28-29 dagar med pergo från att ha varit 25-26 dagar innan.

Ja, runt dag 29 är inte lätt, med alla mens symptom och humörsvängningar. Jag brukar bli otroligt nedstämd och ledsen innan mens.
    Hoppas att du inte får mens nu, Esthers mami!

• Esthers mami

Hejsvej! Jojjo, mensen kom igen, min cykel har blivit sjukt förlängd, 31 dagar. Denna gång hade jag inte ens mens symtom. Inte en liten känning i brösten ens. Allt är bara väldigt konstigt.

Nu ska jag tillbaka till min läkare igen på måndag, vi får se vad som händer. Jag börjar på ny kur imorgon. MAn kan väl inte hålla på med Pergon hur länge som helst heller?!

Jag blir väldigt ledsen av detta!

• lillaminismilla

Hej!

Får jag hoppa på här?

Jag har också egen ÄL, men fick Pergo utskrivet. Jag fick också förlängd cykel, fick min mens igår på dag 30. Normalt har jag 25-26 dagars cykel. Jag är lite orolig för att tabletterna ska förstöra min regelbundna cykel. Men man får väl göra som doktorn säger. Ska äta en kur till och om det inte blir något ska jag komma tillbaka.

Vad har era läkare sagt? Hur många kurer ska ni ta innan de går vidare?

• Lilleskutt2

Jag hänger också på er!

Lite info om mig då: Har försökt bli gravid sedan aug -07-. Var på mitt första utredningsbesök i Gävle, fick utskrivet tre kurer pergotime (enkelkur) som jag skulle äta varannan månad. Om jag ej blivit gravid efter dessa kurer (sammanlagt sex månader) ska jag kontakta dem igen för vidare utredning.

Jag har just precis tagit min tredje och sista pergotimekur och inväntar bim på dag 30/31 alltså 25-26 februari. Jag har inte så stora förhoppningar på att jag ska bli gravid på denna kur heller, funderar mest på min läkares förslag på hur vidare utredning kan se ut.

• Esthers mami

Håller tummarna lilleskutt2!!!

När jag var hos min läkare förra veckan stillade han min oro...han är riktigt bra tycker jag...iaf på att känna mig trygg under hans behandling. Men nu har jag ätit min femte kur och känner mig inte så spänd längre(läs mindre förväntansfull), jag har nog blivit lite avtrubbad under resans gång.

Det är lite lustigt det var just vid denna tid 2005 som jag åt min allra första Pergokur och blev direkt med lilla E. Vilken lycka, det hade varit roligt att uppleva det igen ***önsketänkande*** vi tänkte att det nog inte skulle bli något så vi köpte en hund istället, det kanske vore något denna gången oxå, det fungerade ju då.

Jag sa till min läkare att min cykel ändrats, men han sa att det inte alls var så konstigt och att den fortfarande var "normal" mellan 35 och 42 dagars cykel var lite mer svår beräknelig. Jag fick ialla fall utskrivet två kurer till...jippie :-/ Är nu på dag 13 i min lilla cykel så ni kan ju gissa vad som föresgår här... Pust!

• ukochana

Hej! Jag hakar också på den här tråden!

Hade skapat en ny tråd med samma ämne som denna igår, men så hittade jag den här tråden nu i morse... Kanske kan någon moderator radera den jag skapade?

Hursomhelst så har jag fått Pergo utskrivet trots egen ägglossning. Oförklarligt barnlösa i ca 8 år. Det här är den första behandlingen vi provar på. Funkar det inte så blir det IVF i augusti...

Har en regelbunden menscykel på 30-32 dagar, med påvisad ägglossning.
    Min gyn säger att har man en cykel på över 30 dagar så kan det leda till fertilitetsproblem, men i gengäld har man i regel mer ägganlag (stämmer i mitt fall) än om man har en kortare cykel.

Så nu är jag inne på dag tre med Pergo, och hoppas att det ska ta sig den här gången...

• Esthers mami

ukochana skrev 2009-02-17 08:51:34 följande:

Hej! Jag hakar också på den här tråden! Hade skapat en ny tråd med samma ämne som denna igår, men så hittade jag den här tråden nu i morse... Kanske kan någon moderator radera den jag skapade? Hursomhelst så har jag fått Pergo utskrivet trots egen ägglossning. Oförklarligt barnlösa i ca 8 år. Det här är den första behandlingen vi provar på. Funkar det inte så blir det IVF i augusti... Har en regelbunden menscykel på 30-32 dagar, med påvisad ägglossning. Min gyn säger att har man en cykel på över 30 dagar så kan det leda till fertilitetsproblem, men i gengäld har man i regel mer ägganlag (stämmer i mitt fall) än om man har en kortare cykel. Så nu är jag inne på dag tre med Pergo, och hoppas att det ska ta sig den här gången...
    Hej hej!
    Här finns många bra trådar att välja bland. Pergo kan ibland kännas hopplöst, men som alla säger...slappna av och försök å tänka på annat så ska det nog gå...Men hur lätt är det?? Man tänker inte på annat känns det som. Då är det skönt att man kan ventilera sig här ibland.
    Lycka till nu! Hoppas att du klarar dig från biverkningar.
  • ukochana

Esthters Mami: Tackar!
    Håller med, det är ju det enda man tänker på, i stort sett... Månad efter månad: "Men det kanske tar sig den här gången?"...
    Fast hoppet är ju det sista som överger en, så här ska det kämpas på! Hej å hå!

Svar på tråden Ny tråd för oss med egen ägglossning men som ändå äter Pergo...