• Alfalfafrö

stoppande vid magsjuka?

Hejsan! Våran dotter som blir 8månader om en vecka har fått magsjuka. (kräks dock ej)
    Hon har ingen matlust men ibland får man i henne lite. Ger henne risvälling och rismjölsgröt (dock får jag inte i henne nästan något).

Fick ett tips om att koka ris och mosa med potatis så det ska jag testa, samt ge henne vattnet som jag kokade riset i.. Stärkelsen ska tydligenm stoppa upp...

Finns det något mer man kan ge henne som stoppar upp lite, banan vet jag men det äter hon inte?

Vd gav ni vid magsjuka?

• Svar på tråden stoppande vid magsjuka?
  • Blyger

Du ska även ge henne sempers magdroppar som finns på apoteket, de hjälper till att normalisera tarmfloran!

• Blyger

Glömde skriva: blåbär är stoppande...!

• lovemyboys

Blåbärssoppa är stoppande å rätt smaskigt åxå.....Räcka ut tungan...hoppas den lilla snart blir bra!!

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Viggo och pyrets mamma

Försök få i henne blåbär också, det är också stoppande, precis som banan.

~ Viggo min solstråle 080425 ~
  • jummie

Håll dig till risavkok bara för rätt var det är så har du stoppat upp för mkt! Alternativet är att köpa vätskeersättning som är stoppande så behåller man vätskebalansen oxå.

• Nattviolen

Nu minns jag inte vilket som är vilket, men antingen är färska blåbär lösande och kokta stoppande - eller tvärt om. Hittar inte boken där det står.

Risavkok brukar funka, men eftersom du gett risvälling borde det ha samma effekt.

• LHUF

jag fick tips om blåbär av någon men på min dotter hjälpte det inte, och en annan läkare jag träffade sa att många säger att det är stoppande och det är ju något som hängt kvar i många många år. Men nu har dom tydligen sett att det inte alltid är det på alla så dom rekomenderar inte det så ofta längre

surt rivet äpple är bra, vitt bröd, morotspur´e med lite vatten i.. det gav jag min tjej
    Tilde 080319
  • Alfalfafrö

tack för era snabba svar!.. Japp massa vätskeersättning får jag ge henne.. dock lite svårt men man får kämpa på..

Måste bara tilägga att för alla är inte blåbär stoppande, på våran dotter så blir hon ofta lös av blåbär.. :/ så det vågar jag inte testa nu!

• Nattviolen

Men blåbär till 8månaders? Läste 8 år först..., vimsig som jag är. Då är det nog bara risavkoket man törs ge, ifall inte bvc har något mirakeltips.

• mandelblomma

nya rönen är att INTE ge blåbär då det är lösande hos vissa barn...morotspure på burk är stoppande, antingen som det är eller koka soppa på det.
    Mosad banan likaså
    Undvik mjölkprodukter, köp majsvälling i stället.
    Och om det är besvärligt så kan sempers magdroppar vara idee att köpa .

Svar på tråden stoppande vid magsjuka?