Finare hår, hud och naglar = Pojke
Mitt hår känns tjockare, naglarna och hyn bättre. Alla säger att det MÅSTE vara en pojke. Hur har det varit för er?
Mitt hår känns tjockare, naglarna och hyn bättre. Alla säger att det MÅSTE vara en pojke. Hur har det varit för er?
Jag såg ut som en risborste, tappade hår och annat elände fram till sista trimestern då det tog sig. Pojke fick jag
jag hade toppen fina naglar å håret va toppen det me... fick en tjej..
Såg risig ut när jag väntade flicka, dålig hud. Nästa gång så strålade huden och naglar och hår var toppen fick en pojke...
Jag hade stripigt hår även om det kändes tjockare (man tappar väl mindre hår under graviditeten?) jag kände mig stark och frisk, även naglarna kändes fina....tills v 25 ungefär. Då blev jag ful, nå så enormt ful, håret var en enda härva, hela jag förföll och jag har fått två tjejer Båda gravidieteterna var det samma visa!!
Det sägs ju att flickor stjäl moderns skönhet under gravidieteten - problemet med mina döttrar var bara att de inte lämnade tillbaka den..
Risigt hår, taskig hud, taskiga naglar, illamående som bara den= Pojke!!
Mådde som en prinsessa och såg ut som en oxå ;)) Ut kom en liten tjej!!!
Fett, platt och livlöst hår + fläckig och ful hy = Pojke
Märkte verkligen inte av någon positiv förändring på mitt hår/hy/naglar, snarare tvärtom... och fick pojke.
Fantastiskt hår, hud och naglar och enligt ul är det en tjej, vi får väl se om en månad när hon tittar ut =)
Mitt hår var helt underbart, och naglarna med men fick flicka. Denna gången vet jag ej vad det blir men håret e inte alls bra, tappar mycket!
Jag såg ut som ett troll i början; hemskt hår som vägrade se fint ut, fet och finnig hy, påsar under ögonen! Men sen v. 20 så har håret blivit glansigt och fint och helt underbart, naglarna är fina o starka och växer snabbare, brukar annars bryta naglar som om det var gjort av tunt glas, jag kan ha fransk manikyr nu på fina o starka naglar:D. Jag tycker att jag ser sk*tbra ut just nu faktiskt:D Jag väntar en pojke. Njuter verkligen hur bra jag ser ut just nu, älskar att vara gravid nu, snyggare än innan graviditeten XD
ja ser ut som hej-kom-och-hjälp mig och på ul sa dom pojke... finnig,risigt hår de enda som e' bra e' naglarna men de resulterar istället i att jag river mig.. haha
Tappar hår som en galning, finnar, svullen = tjej
Tappar inte ett enda hårstrå, perfekt hy, kunde ha vigselringarna till förlossningen =pojke (tappade massor när jag ammade)
Nu är jag gravid igen och när omgående började tappa hår visste jag att jag bär på en flicka. Och det har visat sig att det stället.
Jag har haft ALLA tjejsymptom med tjejen (visste inte vilket kön det var i förväg) och ALLA killsymprom med sonen (tog reda på kön). Nu har jag åter alla tjejsymptom, även om jag inte fått höra hjärtat ännu. Egentligen tror jag att det mesta är skrock, men på mig stämmer det.
En sak stämmer dock - 2/3 av de barn som blir överburna (alltså 42 veckor) är pojkar. Stämde för mig också. Dottern kom före BF, sonen tvingades ut med igångsättning i vecka 42.
1:a graviditeten löste jag hår de första månaderna, hade finnar hela tiden, födde en flicka.
2:a graviditen var huden fin, löste inget hår, mådde inte heller så illa som första gången, ut kom en pojke.
Väntar 3:e barnet. Har lite finnar som kommer nu o ch då i ansiktet o på magen, tjockt hår. Enligt UL en flicka - får se...
Med dottern såg jag hemsk ut.
Med son nr 1 såg jag också lite hemsk ut, men fick fantastiskt hår, tjockt och glansigt.
Nu med son nr 2 ser jag bara hemsk ut.
enligt ul bär jag på en pojke, kasst hår=torrt och konstant tovigt trots användning av silkesprodukter.. ful hy, grå och rödflammig med massor av plitor, naglar som vanligtvis är superhårda som sten flisar sig och går sönder var och varannan dag, bara att ha dem nerklippta! men man vet ju aldrig vad som tittar ut.. men jag har svårt att tro på sådana där "teorier".. har läst att om man mår illa och kräks mycket så är det en tjej, men mår fortfarande tokilla varenda dag.. får förstås se vad som tittar ut, men det äkndes rätt uppenbart att det var en kille när hon visade könet.. :D
ska tillägga att jag äter rätt bra, aco kvinna och 5 frukt+grönt varje dag, färskpressad juice och så, så jag vitaminboostar mig verkligen till max...
Jag hade kanonfina naglar när jag väntade min pojke, men ingen skillnad från mina normalt kassa naglar när jag väntade min flicka. Men det kan ju bero lite på årstiden också. Pojken är född på sommaren och flickan på vintern.