• elektra1

    Hotell i stockholm. tips, kanske nära göta lejon

    Hej.
    FUnderar att gå på the buddy holly musical.

    Och då måste vi sova kvar i stockholm.
    Är det någon som vet några medelbra hotell i närheten av göta lejon.
    Hm, hittar inte alls där, och vet inte ens var det ligger.

    Är van att betala max 1000 kr för 2 personer på fint hotell.
    Så inte dyrare än det.
    mvh

  • Svar på tråden Hotell i stockholm. tips, kanske nära göta lejon
  • lokisse
    CosmicCat skrev 2009-02-02 15:00:19 följande:
    Scandic Hotell Malmen ligger väldigt nära...
    typ brevid... men e malmen trevligt??? 
    vid slussen är ju oksa nära vad heter det är det inte oksa en scandic eller är det hilton??
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • CosmicCat

    Jag har aldrig bott på Malmen själv eftersom jag bor i Stockholm, men det ligger väldigt nära Göta Lejon. Malmen har väl inte det bästa ryktet, men är säkert ett helt OK mellanklasshotell.

    Det är väl Hilton som ligger vid slussen, tror jag.

  • lokisse
    CosmicCat skrev 2009-02-02 15:12:33 följande:
    Jag har aldrig bott på Malmen själv eftersom jag bor i Stockholm, men det ligger väldigt nära Göta Lejon. Malmen har väl inte det bästa ryktet, men är säkert ett helt OK mellanklasshotell.Det är väl Hilton som ligger vid slussen, tror jag.
    japp!  har hittat deras sida just

    http://www1.hilton.com/en_US/hi/hotel/STOSLHI-Hilton-Stockholm-Slussen-hotel/index.do;jsessionid=5FE54C18EC9A1496F7DCACBBB226920C.etc62?brand_id=HI&brand_directory=/en/hi/&xch=346542184,WG0K4UZ5WO5AUCSGBIVMVCQ

    har heller aldrig bott pa malmen men inte hört sa mycke gott över det heller men som sagt det är möjligt att det är kalas bra och närmare kan man nog inte bo om man inte vill flytta in i garderoben pa götalejon
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • sweetpea

    Clarion vid Skanstull finns ju också - det är ett fint hotell. Annars finns det ett billigare ställe på Renstiernas gata nästan i hörnet Folkungagatan. Finns att boka på Hostelworld, tror jag.

  • elektra1

    tack så mycket för svar allihop.
    Har hittat en sida på nätet där man kan söka boende.
    Men vet inte vad jag ska välja?
    Var ligger göta lejon?

    man kan välja mellan stockholm city, djurgården, gamla stan, kungsholmen, norrmalm, södermalm, vasastan, östermalm, stockstockholm.  mm.
    Har ingen aning vad man ska välja.

  • lokisse
    elektra1 skrev 2009-02-03 09:13:48 följande:
    tack så mycket för svar allihop. Har hittat en sida på nätet där man kan söka boende.Men vet inte vad jag ska välja?Var ligger göta lejon?man kan välja mellan stockholm city, djurgården, gamla stan, kungsholmen, norrmalm, södermalm, vasastan, östermalm, stockstockholm.  mm.Har ingen aning vad man ska välja.
    det liger pa söder!
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • elektra1
    lokisse skrev 2009-02-03 09:34:50 följande:
    det liger pa söder!
    Tack   Då blir det lite lättare att leta.
  • elektra1

    ni som verkar hitta i stockholm
    (själv har jag vart dit bara några få gånger)

    Finns det någon bra, men inte för dyr restaurang i närheten av göta lejon.
    libanesisk, italiensk, eller grekisk.

  • sweetpea

    Jadå. På gångavstånd har du Sonjas grek, Greken på hörnet, Sahara (libanesiskt) och il Tempo (italienskt). Alla håller rimliga priser, tycker jag, och hög kvalitet. Och det finns säkert måånga fler...

  • lokisse
    elektra1 skrev 2009-02-03 13:17:33 följande:
    ni som verkar hitta i stockholm (själv har jag vart dit bara några få gånger)Finns det någon bra, men inte för dyr restaurang i närheten av göta lejon.libanesisk, italiensk, eller grekisk.
    hela söder är typ fuuult av resturanger och krogar och cafeer
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • AnnLar

    Malmen ska vara nyrenoverat, har fått en trevlig bar också (men har som sagt sitt rykte att slåss mot).

  • elektra1

    Bodde på clairon hotell stockholm i lördags.
    Var stora och bra rum. Men vissa saker gillade vi inte.
    Men frukosten var underbar, mycket att välja mellan.
    Blev restaurang sahara. God libanesiks mat. 16 rätters.
    Tack för alla tips
    Det ska vi göra om.
    Buddy holly musical var också bra.

  • shukra
    http://booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden Hotell i stockholm. tips, kanske nära göta lejon