• Anonym (HJÄLP­!)
    Äldre 2 Feb 15:32
    2777 visningar
    5 svar
    5
    2777

    Ge mig tips om en duktig, kunnig, vinnande advokat!

    Jag behöver få en duktig, kunnig och vinnande advokat, kan du tips mig om en sådan? I Stockholm! Bråttom!!!

    Advokaten ska hjälpa mig i detta:
    - Vårdnaden om barnen
    - Umgängesavtal
    - Underhållsavtal
    - Bodelning privat
    - Bodelning företag,
    - Fastighetsförsäljning,
    - Fastighetsbesittning
    - Hot, kränkning
    - med mera!

  • Svar på tråden Ge mig tips om en duktig, kunnig, vinnande advokat!
  • Anonym (HJÄLP­!) Trådstartaren
    Äldre 2 Feb 15:41
    #1

    Glömde;
    Vissa saker var uppklarade, men min f.d försöker motarbeta, hindra mig och gör allt, för att denna situaton inte ska få en lösning utan gör att allt blir bara värre och värre och värre, för sig själv framförallt!
    F.d bryr sig inte om barnen längre, bryr sig inte om annat än att behålla / ta över fastigheten för att tjäna pengar och att jag får sitta i skiten med skulder, som egentligen kunde ha blivit en vinst för båda, nu står vi i en s.k moment 22
    Därför efterlyser jag nu efter en duktig advokat som kan lösa detta så fort som möjligt och att barnen, jag får börja om på nytt så snart det är möjligt.
    Har haft en advokat som jag känner att jag inte får någon som helst respons av, dessutom känner f.ds advokat, min advokat både privat och i arbetets vägnar. Snälla ge mig namn och telefonnr till en advokat i Stockholm, som kan hjälpa mig!!!

  • Anonym (HJÄLP­!) Trådstartaren
    Äldre 2 Feb 15:53
    #2

    Hjälp mig, någon ???????

  • Anonym
    Äldre 2 Feb 15:54
    #3

    Ia Sweger tyckte jag var kanon när jag låg i vårdnadstvist! Prova att googla på hennes namn

  • BB bröd och burqua åt folket
    Äldre 11 Mar 04:43
    #4
    Svar på #3
    Hej "Anonym".

    Är det månne Ia Sweger själv som skriver?

    Vem annars skulle komma på tanken att skriva något dylikt, något så befängt, undrar jag.

    Enl. min erfarenhet är I. S:

    1. ointresserad av Dig som person

    2. en person, som inte drar sig för att förolämpa sin klient, genom att t.ex. vid första mötet, efter genomgång av ärendet, säga: "jag tycker inte att någon av er ska få vårdnaden" (=förtroende?)

    (SKANDAL, menar jag)

    3. en person, som inte tar några som helst EGNA initiativ, såsom att ex. skriva brev till klienten/rätten

    4. stressad

    5. självupptagen/överlägsen och betonar gärna att hon "brukar vinna mål"

    6. en person, som kommer att göra DIG gruvligt besviken, om Du skulle råka vara i någon sorts underläge juridiskt sett
  • sötama­mman
    Äldre 20 Mar 22:16
    #5

    Finns några som kan alla områden Hör med kvinnojour nära dig, de brukar veta vilka som kan sin sk och som dessutom har en bra inställnng/bra förhållnadesätt

Svar på tråden Ge mig tips om en duktig, kunnig, vinnande advokat!