• lillstrumpis

skillnad på växtvärk och mensvärk????

Tycker ni som haft växtvärk att det är skillnad på växtvärk och mensvärk? Och kan man ha växtvärk redan på bimdagen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 17:37
    Gjorde ett test idag, det visade två streck, det ena väldigt svagt..
    Trots dåligt spermieantal =) Det tog sig på 8:e försöket nu är det bar att hoppas att allt går bra =)

• Svar på tråden skillnad på växtvärk och mensvärk????
  • guppyn

Kvällen innan bim dagen hade jag vanlig mensvärk, blev så besviken, men det kom aldrig nån mens Så för mig kändes det precis som mensvärk, det kom som vågor.

• EnemelieS

Min mens är 4 dagar sen nu och i ungefär en vecka har jag haft kraftiga.. ja vad ska man säga, typ som "kramper" lite under naveln och neråt. vissa gånger för det så ont att ja nästan svimmar. har även haft som att de sticker till nu och då, och molande värk i rygg mage och ner mot benen.
    är inte säker ännu om jag är med barn, men har inte haft känning av att jag ska få mens , brukar oftast känna några dagar innan, och kramperna är definitivt inte mensvärk och den är ju som sagt försenad nu med. men det är ju skillnad från person till personr med. och livmodern börjar att växa snabbt så ja tror ju inte de är omöjligt. för jag tror ju att mina kramper är växtvärkoch ja är ju 4 dagar från BIM så det tror jag säkert :) hoppas du får mitt svar till ngn nytta och lycka till! =)

• Minnon

Jag kände ingen skillnad alls...men det höll i sig ett bra tag med. Inget trevligt, men med tanke på vad som jag får ut av det är det helt ok.

• Saki

Jag tycker inte heller att det är någon skillnad på mensvärk/växtvärk.

• lindalake

ingen skillnad på mensvärk/växtvärk för mig, kallar allt för molvärk sen kan det ju kännas mer eller mindre osv.
    denna gången hade jag koll på bim och dagen innan och bim så hade jag "mensvärk". och då visste jag redan att jag var gravid pga test.

• AnnaBia

jag måste säga att jag känner skillnaden nu i efterhand.

mensvärk FÖR MIG sitter i ryggen, lite inrrriterande ont.

Växtvärken sitter fram i tjejmagen o stramar å sticker,
    så har jag aldrig när jag har mensvärk.

utan om jag känner nått fram i tjejmagen är det mer normalt ont
    det är så svårt att förklara..haha... kan strama men neråt benen inte just på stället :P

men jag tycker inte det stramar å sticker i tjejmagen när det bara är mensvärk
    men alla vi är olika så man kan uppleva olika.

det är så JAG upplever det =)

• Bebbelycka

Hade så fruktansvärt ont till höger i tjejmagen en natt förra veckan, trodde det var utomkveds el mf, var så rädd och låg hopkrupen i fosterställning hela natten och kunde inte sova.. när jag pratade med bm sa hon att det nog var växtvärk, det gör ont när det drar i ligamenten. Kändes som molande mensvärk hela dagen efter. Blev bara så rädd, kände absolut inget sånt när jag väntade nr.1. Ibland kan jag känna att det sticker lite och drar. Annars inte alls som mensvärk.

• Sessilou

hade växtvärk 2-3 dagar innan BIM. Sen blev det kraftigare o kraftigare, kändes precis som om mensen skulle komma närsomhelst.
    Men nån vecka efter plusset kändes det lite annorlunda. Fortfarande lika ont men det "drog" och spände mer i livmodern och högg till om jag rörde mig för fort.

There is no spoon=)
  • lillstrumpis

plussade idag, men det känns fortfarande som att mensen ska komma både "där nere" och i magen...är det ett dåligt tecken???

• joeleen

När man har växtvärk så brukar det oftast klia i huden samtidigt, för den stränar ju liksom samtidigt då...det är vad jag kan minnas...just skillnaden däremellan.

• AnnaBia
    lillstrumpis skrev 2009-02-03 17:38:29 följande:
    plussade idag, men det känns fortfarande som att mensen ska komma både "där nere" och i magen...är det ett dåligt tecken???
    jag hade så i ca 2 veckor.. känns som att mensen ska komma. men det är hjärnan :P
    man vil så gärna vara gravid och man vill inte att de ska sluta i missfall!

jag är i v.11 ska in på 12 å jag kan säga att jag tittar på papperet än !!!
    hahah.. före UL så är det så.. nervöst å pirrigt.

men slappna av. så länge det inga blödningar kommer är allt toppen! och skulle du blöda lite är det ingen fara det heller!

grattis å lycka till
  • AnnaochHenrik

joeleen skrev 2009-02-03 20:18:49 följande:

När man har växtvärk så brukar det oftast klia i huden samtidigt, för den stränar ju liksom samtidigt då...det är vad jag kan minnas...just skillnaden däremellan.
    Min hud har aldrig kliat, är i vecka 39 nu... Så det är nog väldigt olika!
    Jag var helt övertygad om att mensen var på väg i ett antal dagar efter positivt test, det kändes precis så, men den kom ju aldrig
  • Kinya

Jag hade växtvärk redan en vecka innan BIM lite då och då, vissa dagar mer andra nästan inget. Det kom, stannade ett litet tag och försvann sen. Kändes som mensvärk men uppförde sig inte som det.

Svar på tråden skillnad på växtvärk och mensvärk????