• FiaiMalmö

Vindruvor - lös eller hård i magen?

Min dotter har varit lite magsjuk och är nu lite hård i magen. Vi har vindruvor hemma som hon älskar. Jag minns inte - blir man lös eller hård i magen av det?

Jag försöker komma på andra saker som kan "lösa upp" hennes mage. Jag gav henne katrinplommon. Men det verkade hon inte riktigt gilla. Några tips?

• Svar på tråden Vindruvor - lös eller hård i magen?
  • Bubblan2

jag har för mig att messmör är lösande... mamma brukade klicka i det i vällingen...när mina systrar va hårda i magen. kanske inte det bästa, söta upp vällingen så!

• Evangeline72

Russin och päron brukar funka bra för vår dotter. Vindruvor har jag för mig att man också kan bli lösare av.

• Evangeline72

Va bara=) Om det inte går över så finns alltid Laktulos på apoteket. Fungerar utmärkt, har fått ge min dotter det lite då och då under åren.

• FiaiMalmö

Laktulos har jag också hemma, men har bara använt det själv. Väldigt effektivt...

• Whintra

kiwi är också förutom det som redan nämnts lösande. Det som funkar bäst för oss är dock katrinplommon vid hård mage och blåbär vid lös. Sonen är 2,5 år men vi har alltid några av varje sådan burk hemma i nödfall

Svar på tråden Vindruvor - lös eller hård i magen?