• smurff

Det här med vattniga flytningar och sipprande vatten?

Förra graviditeten så åkte vi in för misstänkt vattenavgång, men det var väldigt vattniga flytningar.

Nu sitter jag här igen och har haft sådana flytningar ett par veckor. Har jag inte trosskydd så går det igenom trosa och jeans...Inte så trevligt! Här om dan så kommenterade min man att det luktade verkligen sperma, jag tittade direkt i trosan och det var blött som vanligt (hade ej skydd den kvällen).Sen dess så känner jag denna lukt (starkt)ofta! Vissa säger ju att det luktar sprema/hav av vattnet?

När jag pratat med förlossningen och min bm så säger de bara - Sätt på dig en binda och när den blir full och tung så kan du ringa igen!

ALLTSÅ, om man läcker så kommer det så pass mycket under en kortare tid? Eller?

• Svar på tråden Det här med vattniga flytningar och sipprande vatten?
  • ebben

nä.jag läkte vatten! o det kom INTE alls mycket-blötte inte ner nån binda alls!!
    men det var vatten.O det luktar så,sperma/havsvatten!
    kräv att få komma in på koll.Bebben kan få infektioner om man går m vattensipper-det borde de veta på förlossningen!!

• lunkentuss

min bm sa att man ska ta på sig en disktrasa i trosorna. En torr och ren sådan... Är det flytningar så fastnar det ovanpå trasan, är det vatten rinner det rakt igenom :)

• ebben

kan lägga en vikt ren diskhannduk,också.Kanske de ofta är bättre tyg än trasor?
    vika ihop o ha en stund-sen in på koll-de kan kolla i tygbiten då!

• Fem Underverk

Hej!
    jag fick åka in till förlossningen förra veckan, trodde att det var vatten som kom, det kom en hel del som rann ner för benet o såg ut som vatten , men det var det inte, dom gjorde en gynundersökning,ultraljud och ctg kurva allt var bra, läkaren sa att man kan ha så tunna flytningar i slutet. men kommer det igen skulle jag åka tillbaka, har kommit lite, men känns så dumt om det är bara flytningar.

Helene

• Lindabebis

Är också himla nojjig nu med det här m vattnet.. Läckt lite nånting idag..inatt var det slemmigt och under dagen har det varit som vatten, inget slem alls..ska ringa förlossningen men känns så dumt om det bara är vattniga flytingar :S Har ju inte varit mycket precis..men ändå så att jag känt det riktigt..

• smurff

Hej igen! Jag fick komma in på onsdagen och det visade sig inte vara något vatten! Lite tråkigt Men det är ju verkligen inte trevligt o läcka till och från även om det bara är flytningar. Får hoppas att den lilla tittar ut snart!

Tack för era svar!

• skruttiluttan

med barn nr 2 vaknade jag på morgonen o reste mig ur sängen o det rann till, men jag hade oxå haft vattniga flytningar innan så jag reagerade inte jätte mkt på det. sen fortsatte det att droppa på toan så jag ringde in. sa sätt på dig binda o avvakta. åkte in på koll på förlossningen 4 timmar senare o de gjorde vaginal undersäkning. hon trodde inte det va vatten för de kom inget när hon tittade med kollade ändå. det visade sig vara vatten. men fosterhinnorna hade spruckit längre upp i livmodern så de va därför det inte rann. Under förlossningen som startade 1½ dygn senare så hade jag buktande fosterhinna så hon fick ta hål på hinnorna igen....

Ville bara berätta hur de gick för mig.

magdalena 041203 amanda 081006
  • Gyöngyöm81

Hej TS!Jag har samma problem och är lite nojjig...Detta är mitt andra barn jag väntar, med första hade jag inga flytningar öht, men denna gång ganska mycket. Sista dagarna (veckan) har jag känt att det bara sipprar i trosorna då o då...inte regelbundet, utan endast några få ggr per dygn.Jag skulle känna skillnad om det var kiss.Jag använder ju trosskydd som jag byter kanske 4-5 ggr om dagen, det ser alltid likadant ut...alltså ser ut som lotionaktig vit flytning, men samtidigt sjunker det in en del i trosskyddet också.Jag blir inte klok på detta, då det kan vara så himla olika och det skulle kännas hemskt pinsamt om det bara var flytningar. Jag brukar inte känna lika distinktivt att det "sipprar" när det är bara flytningar.Och det har också en typiskt lukt, lite sötaktigt, nästan som sperma.Så antingen är det lite sipprande fostervatten, eller mycket vattniga flytningar...Om det nu är fostervatten, vill man ju vara på den säkra sidan...Vet inte vad jag ska ta mig till...

• smurff

Hej Gyöngyöm81!

Visst är det svårt? Mitt la sig också utanpå samt att det sjönk in i skyddet. Ibland var det även lite ljust rosa och allt sjönk in. Men gör som jag, RING IN! Bm på förlossningen sa att eftersom det lukta som det gjorde så ville dom ha in mig för att kolla.

Visst kan det kännas pinsamt med det är det värt! Skulle det vara sipprande vatten så räknas ju timmarna neråt!

Kan berätta lite kul när jag var in och kolla nu sist... Där sitter man och väntar på doktorn och gissa om jag får en chock när han kliver in!!! Världens snyggaste kille i ca 30års åldern! Va pinsamt det kändes! Jag var dessutom själv på kollen då mannen jobbade.. Kände mig liiiite utlämnad. Värst var när han var klar, då sa han -Det där luktade inte vatten iaf! Fy farao vad jag ville sjunka genom britsen då..

Svar på tråden Det här med vattniga flytningar och sipprande vatten?