• Äldre 2 Feb 18:20
    21152 visningar
    12 svar
    12
    21152

    Kostnad för slamsugare?

    Det verkar som om vi behöver ha hit en slamsugare för att fixa ett avlopp, vad kan det tänkas kosta?

  • Svar på tråden Kostnad för slamsugare?
  • Betong­Morsa
    Äldre 2 Feb 18:27
    #1

    Du får kontakta din kommun. Men är det smått panik räknas det som jour och kostar extra.
    Har "jobbat" med sånt förut men jag minns tyvärr inte alls

  • Äldre 2 Feb 18:28
    #2

    Menar du en spolbil, eller en slamsugningsbil?
    Det beror lite på vad det är för typ av stopp men när vi tar bara spolbil så brukar det gå på runt tusenlappen plus moms.
    En combibil som både suger och spolar är dyrare.


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Äldre 2 Feb 18:29
    #3

    Har ni testat med renstråd? Eller att skaffa en sk Master-pump hos någon affärs om säljer VVS-prylar och pumpa bort stoppet själv?


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Äldre 2 Feb 18:29
    #4

    Vet inte vad som behövs, det sitter troligtvis något någonstans (jaaaa, jättebra förklaring ) så det rinner undan långsamt i alla avlopp som sitter på samma stam. Ingen panik och jour, det går att använda ändå och vi har en till toalett om det skulle bli tvärstopp.

  • Äldre 2 Feb 18:31
    #5

    Alle skrev 2009-02-02 18:29:07 följande:


    Har ni testat med renstråd? Eller att skaffa en sk Master-pump hos någon affärs om säljer VVS-prylar och pumpa bort stoppet själv?
    Nej, rörmokaren vi telefonkonsulterade tror det kan vara betongbitar i avloppet sedan vi bilade upp och byggde om (ett rör gick sönder då, och hans teori är att det drösade i betongklumpar som aldrig upptäcktes)
  • Äldre 2 Feb 18:31
    #6

    Men det är troligtvis ett stamstopp vilket som?
    Kolla på nätet och ring och hör.
    Var bor du?
    Ragnsells och B&B Högrtycksteknik är två firmor jag känner till, men det är i Stockholmsområdet.


    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Äldre 2 Feb 18:32
    #7

    Bor i Västra Götaland

  • Äldre 2 Feb 18:33
    #8
    EKJ76 skrev 2009-02-02 18:31:14 följande:
    Alle skrev 2009-02-02 18:29:07 följande: Nej, rörmokaren vi telefonkonsulterade tror det kan vara betongbitar i avloppet sedan vi bilade upp och byggde om (ett rör gick sönder då, och hans teori är att det drösade i betongklumpar som aldrig upptäcktes)
    Oups....
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Emjah
    Äldre 2 Feb 18:34
    #9

    Vi fick betala ca 2000 kr för att det kommunala vattenbolaget skulle komma hit och suga rent i vår brunn.
    Tråkig nota, men vad gör man?

  • Äldre 2 Feb 19:23
    #10

    Alle skrev 2009-02-02 18:33:00 följande:


    Oups....
    Precis min reaktion när jag hörde det Jag tror inte ett vanligt rensband gör någon nytta om det är en betongklump. Kanske bra att införskaffa för framtida behov dock
  • Golvmo­ppen
    Äldre 6 Feb 14:15
    #11

    TS: Var i Västra Götaland bor du?

    Göteborg: Allsugning AB

    Borås: Sibabs Slamsugning

  • Äldre 6 Feb 16:22
    #12

    Vi hade hit LBC Varberg, fakturan har inte kommit än men de kommer fakturera en timma.

Svar på tråden Kostnad för slamsugare?