• Envis

Mina bröst kliar så!

Sedan en tid tillbaka kliar mina bröst nåt så fruktansvärt. Det är INTE på bröstvårtorna, vilka ej heller ser irriterade ut. Så det verkar inte vara svamp. Det kliar mest på sidorna av brösten.

Vad tusan kan det vara?? Börjar bli lite jobbigt..

• Svar på tråden Mina bröst kliar så!
  • Marma

Ammar du? Hos mig kliade det när mjölken skulle produceras mer, alltså när ungen skulle öka sina portioner

• Envis

SmåläningsMamman skrev 2009-02-02 18:29:29 följande:

Ammar du? Hos mig kliade det när mjölken skulle produceras mer, alltså när ungen skulle öka sina portioner
    ja, jag helammar.. förut har det kliat en del när det varit mkt i brösten men nu tycker jag det kliar mest hela tiden.
  • Marma

OK. nä så hade inte jag det, då vet jag inte tyvärr

• Envis

SmåläningsMamman skrev 2009-02-02 18:33:24 följande:

OK. nä så hade inte jag det, då vet jag inte tyvärr
    Får väl ringa bvc o höra vad de säger..
  • Winglur

Mig kliar det på just när hon ligger vid bröstet... :S
    Jag vill mest slita bort henne och bara tok klia. :P
    Men det går ju inte... Men kliar det på dej alltså heeela tiden?

• Envis
    Winglur skrev 2009-02-02 22:16:33 följande:
    Mig kliar det på just när hon ligger vid bröstet... :SJag vill mest slita bort henne och bara tok klia. :P Men det går ju inte... Men kliar det på dej alltså heeela tiden?
    Kanske inte precis hela tiden, men nästintill.. Men det har väl blivit värre eftersom jag börjat klia, då slutar det ju liksom inte..
  • Marma

Har du hört med BVC? Hos mig kliade det när de åt inte annars o då kliade som vet inte vad. ville göra som Wiila5, bara ta bort ungen för att klia

• Felicia Adrian

har samma problem som du... allra värst när hon precis ätit... fast är typ jämnt med... ingen aning om varför.

• Envis

SmåläningsMamman skrev 2009-02-03 13:49:06 följande:

Har du hört med BVC? Hos mig kliade det när de åt inte annars o då kliade som vet inte vad. ville göra som Wiila5, bara ta bort ungen för att klia
    Missade telefontiden.. Men ska dit på fredag, avvaktar nog och frågar då.
  • Envis

Felicia Adrian skrev 2009-02-03 14:07:08 följande:

har samma problem som du... allra värst när hon precis ätit... fast är typ jämnt med... ingen aning om varför.
    Visst är det jobbigt?? Jag håller på att bli galen av detta kliande
  • Sorbus

Kan det vara som din hud är torr?
    Jag fick riktigt torr hud ett tag och då kliade det.

• Felicia Adrian
    Svar på #10
    Ja det är jätte jobbigt. Funderar på om det kan vara bh eller ilägg eller något sådant... men tja jag vet inte.. skall ta upp det på BVC på fredag när jag skall dit på kontroll med dottern.
    Envis skrev 2009-02-03 18:30:09 följande:
    Felicia Adrian skrev 2009-02-03 14:07:08 följande:
    Visst är det jobbigt?? Jag håller på att bli galen av detta kliande
  • isako

Gjorde mina med innan.
    Ta o smörj dom precis efter dusch med baby johnsson babyolja innan du torkar av dig.
    Blev bättre från första gången.

Ovh glöm inte att dricka mycket!

♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • Felicia Adrian
    Svar på #13
    önskar det hjälp på mig... men gör inte det... har smörjt mina bröst varje dusch sedan länge dock så kanske därför det inte hjälper.. dricker gör jag massor men gjorde jag redan under graviditen med...
    isako skrev 2009-02-03 18:58:52 följande:
    Gjorde mina med innan.Ta o smörj dom precis efter dusch med baby johnsson babyolja innan du torkar av dig. Blev bättre från första gången. Ovh glöm inte att dricka mycket!
  • Annixa

För mig gjorde det samma sak,jag smörjde in med weledas havande skaps olja det gjorde susen!

• Mallagirl

En spekulation bara!

Jag tror det är hudens elasticitet det har att göra med.
    Antingen tänjs den ut eller så drar den ihop sig.
    Jag tror då dock mer på att den tänjs ut. Ju mer bröstmjölk i tuttarna desto mer tänjs ju huden ut. Jag tror på det. Eftersom det blev bättre på en tjej som smörjde in sig med havandeskapsolja. Och det är ju till för huden inte ska få bristningar vid uttänjning.
    Kanske kan vara det!?

• CDA

Jag fick veta att det är mjölken som rinner till/produceras?!?

• eilien

Jag har haft samma problem till o från men jag brukar smörja med bröstvårts krämen från apoteket och det hjälper jättebra! Inte farligt för bebisen heller.

Svar på tråden Mina bröst kliar så!