• Laijka

tips! Är han sjuk?

Min lilla vovve har dregglat ner hela sängen i natt och kissat inne. han är 2 år och rumsren i vanliga fall.... i övrigt pigg och kry. vad göra?

• Svar på tråden tips! Är han sjuk?
  • Monica83

Kolla ifall han har urinvägsinfektion

• Monica83

Han kan oxå kommit in i trotsålders stadium..
    De gjorde min chäferhande när han blev 2..Han började dregla o kissa på visa saker..
    märka revir..
    Särskilt när mammas tik hade vart här

• Laijka

glömde tala om att han bajsade inne i natt oxå.... kan det ändå vara urinvägs infektion? veterinären sa att jag skulle hålla uppsikt över honom, om han blev slö skulle vi åka in. ska jag ringa en annan vet?

• Monica83

hm nja men han kanske har ätit nåt olämpligt..
    Det har hänt att min gjort o sen inte sagt till utan gjort sitt inne....
    Men eftersom han dregla  med..
    vänta nån dag o se.. men är du osäker så ring nån annan

• Laijka

han luktar fruktansvärt illa i munnen... har borstat tänderna på honom men han verkligen stinker i munnen....

• Monica83

Oj änu märkligare..
    Visserligen gör min jackrussel de oxå men det är efter en operation för några år sen..
    Vad luktar de som då

• köttbullelydnad

Hur har hunden det med analsäckarna? Dålig andedräkt och illamående (dreglande/slickar sig runt munnen) kan komma pga det.
    Revirsmarkering inomhus är slyngelålder, men ring för säkerhets skull en veterinär och rådfråga.

• Laijka

när jag tänker efter slickar han sig i rumpan väldigt mycket... kan det vara analsäckarna tro?
    ska nog ringa igen eftersom jag kommit på fler symtom...

• köttbullelydnad

Laijka skrev 2009-02-02 20:38:55 följande:

när jag tänker efter slickar han sig i rumpan väldigt mycket... kan det vara analsäckarna tro?ska nog ringa igen eftersom jag kommit på fler symtom...
    Jopp, skulle tippa på att det är analsäckarna då. Ring och boka tid för tömning
  • hmcc

Jag hade nog åkt in till vet, dregglandet hade gjort mig nervös.

• Laijka

kanske är rabies ;) ska ringa nu på direkten och prata in på deras telefonsvarare... tack för tipsen

• köttbullelydnad

hmcc skrev 2009-02-02 20:44:04 följande:

Jag hade nog åkt in till vet, dregglandet hade gjort mig nervös.
    Jag hade varit mer nervös för den dåliga andedräkten då det kan innebära fel på njurar
  • Laijka

wow köttbullelydnad stopp ett tag... nu kommer jag inte kunna sova! vad menar du med problem med njurarna? *nervös*

• Laijka

analsäckarna var inflammerade nu är de tömda...
    nästa vecka ska vi söva honom och behandla hans inflamerade tandkött :(

• köttbullelydnad

Laijka skrev 2009-02-02 23:09:11 följande:

wow köttbullelydnad stopp ett tag... nu kommer jag inte kunna sova! vad menar du med problem med njurarna? *nervös*
    Tror inte det är nån fara. Men var själv inne hos veterinären för just analsäckarna i torsdags. Trodde själv när jag åkte dit att det var tonsillit igen eftersom han åt gräs, stank likkista ur munnen, etc (min hund kanar aldrig på rumpan eller slickar sig runt analen när det är analsäckarna som härjar) men det visade sig vara i helt andra änden än jag trott - snacka om att jag stod som en fågelholk Fick då höra att dålig andedräkt kan komma av tre orsaker; tandsten, analsäcksproblem och njurproblem. Är det en frisk, ung, pigg hund i övrigt så är det väldigt sällan njurarna enligt den veterinären, utan snarare analsäckarna som behöver kollas. Tandsten kan man ju se själv om hunden har.
  • Laijka

ska be dom ta en extra titt på njurarna i samma veva :) lika bra med en hel besiktning när han ändå sover. Bilen besiktigas ju varje år, varför tine hunden? ;)

• köttbullelydnad

Laijka skrev 2009-02-03 20:28:06 följande:

ska be dom ta en extra titt på njurarna i samma veva :) lika bra med en hel besiktning när han ändå sover. Bilen besiktigas ju varje år, varför tine hunden? ;)
    Haha, så sant Jag låter dem gå igenom hunden varje gång han ska vaccineras. Allt på en gång så är det gjort sen
Svar på tråden tips! Är han sjuk?