tips! Är han sjuk?
Min lilla vovve har dregglat ner hela sängen i natt och kissat inne. han är 2 år och rumsren i vanliga fall.... i övrigt pigg och kry. vad göra?
Min lilla vovve har dregglat ner hela sängen i natt och kissat inne. han är 2 år och rumsren i vanliga fall.... i övrigt pigg och kry. vad göra?
Kolla ifall han har urinvägsinfektion
Han kan oxå kommit in i trotsålders stadium..
De gjorde min chäferhande när han blev 2..Han började dregla o kissa på visa saker..
märka revir..
Särskilt när mammas tik hade vart här
glömde tala om att han bajsade inne i natt oxå.... kan det ändå vara urinvägs infektion? veterinären sa att jag skulle hålla uppsikt över honom, om han blev slö skulle vi åka in. ska jag ringa en annan vet?
hm nja men han kanske har ätit nåt olämpligt..
Det har hänt att min gjort o sen inte sagt till utan gjort sitt inne....
Men eftersom han dregla med..
vänta nån dag o se.. men är du osäker så ring nån annan
han luktar fruktansvärt illa i munnen... har borstat tänderna på honom men han verkligen stinker i munnen....
Oj änu märkligare..
Visserligen gör min jackrussel de oxå men det är efter en operation för några år sen..
Vad luktar de som då
Hur har hunden det med analsäckarna? Dålig andedräkt och illamående (dreglande/slickar sig runt munnen) kan komma pga det.
Revirsmarkering inomhus är slyngelålder, men ring för säkerhets skull en veterinär och rådfråga.
när jag tänker efter slickar han sig i rumpan väldigt mycket... kan det vara analsäckarna tro?
ska nog ringa igen eftersom jag kommit på fler symtom...
Laijka skrev 2009-02-02 20:38:55 följande:
Jag hade nog åkt in till vet, dregglandet hade gjort mig nervös.
kanske är rabies ;) ska ringa nu på direkten och prata in på deras telefonsvarare... tack för tipsen
hmcc skrev 2009-02-02 20:44:04 följande:
wow köttbullelydnad stopp ett tag... nu kommer jag inte kunna sova! vad menar du med problem med njurarna? *nervös*
analsäckarna var inflammerade nu är de tömda...
nästa vecka ska vi söva honom och behandla hans inflamerade tandkött :(
Laijka skrev 2009-02-02 23:09:11 följande:
ska be dom ta en extra titt på njurarna i samma veva :) lika bra med en hel besiktning när han ändå sover. Bilen besiktigas ju varje år, varför tine hunden? ;)
Laijka skrev 2009-02-03 20:28:06 följande: