• blekinge

Beige Ektorpsoffa....väggfärg?????

I vår nya lägenhet är vardagsrummet mörkblått. Det är inte så stort och ganska mörkt så vi måste måla om. Vi har en Ektorpsoffa i Idemo beige och björkmöbler. Vilka färger hade ni valt?? Snälla hjälp mig, innan jag blir gråhårig över färgvalet!! Gardintips är också välkommet.

• Svar på tråden Beige Ektorpsoffa....väggfärg?????
  • NizzY

jag föreslå vita vägar o en chocklad brun font väg där soffan ska stå med lite bruna o vita kuddar i soffan borde det bli hu rfint som helst tycker jag jo

• Keso79

Vita väggar med en fondvägg som bryter. kanske i en brun nyans. linnegardiner i nån nyans som finns i rummet inte vita dock.. välj även nån mörk matta. som ska gå i samma nyans som fondväggen om du nu tycker om det. säger min sambo..å hon e grym! =)

• Lilou

Har precis den soffan o mobler i de fargerna! Har malat gula vaggar...jattefint!

• blekinge

Jag har funderat på vitt och brunt! Då är jag inte helt ute och cyklar i alla fall:)

• Liten Svala

Har samma soffa. Mkt fin. Vi har mörk/ljus-grå randiga väggar. Trodde först inte att det alls skulle passa, men det blev jättefint. Har mörka möbler för övrigt och ljusat upp det hela med vita detaljer som gardiner, soffkuddar (två bruna också), krukor, vit orkideé mm.

• Liten Svala

Eller inte samma soffa, men likadan.

• mammutten81

Vi har likadan soffa!
    Och mörkröda väggar, passar faktiskt perfekt!

• LinaT

Vi har just den färgen på hörnsoffan i TV-rummet, och har nästan vita väggar i kombination med en fondvägg tapetserad med en Duro-tapet, "Cirkel", i två beige nyanser. Jag hoppas att jag lyckats kopiera adressen rätt här nedanför! (bild 1) Snyggt är det i alla fall, brukar resultera i många komplimanger

www.durosweden.se/kollektion/collection_details.asp&imageId=36&si=13

• KajsaSthlm

Vi har Ektorps vita soffa och vita väggar sånär som en brun fondvägg. Du säger att du det är ett litet rum? Då passar kanske vita väggar och ev en fondvägg bäst? Om man vill piffa upp med färg så kan man ju göra det med bl a textilier. Vitt kanske låter tråkigt, men jag älskar vitt. Det ser fräscht ut och är alltid modernt. Dessutom förstorar det.

• Pirum

Lite okonventionellt kanske men puderrosa väggar med chokladbrun fond där soffan ska stå?

• väntar o längtar

LinaT's förslag verkar ursnyggt!

• Champagne

Kika gärna in i mitt krypin, där har jag en fondvägg som jag själv tycker passar jättebra till våra Idemo beige soffor.

• LinaT

Tack Väntar och längtar! Vi är ju rätt nöjda själva också...

• JennyL25

Hejsan

Vi har en vit beige soffa. Våra väggar är teracottafärgade. Jättefina är dem.
    ska snart lägga in bider

Svar på tråden Beige Ektorpsoffa....väggfärg?????