Har jag adhd????snälla hjälp mig jag blir galen snart
nu måste jag nog snart söka upp en läkare som skall hjälpa mig. jag är 28 år o i hela mitt liv har jag haft svårt att avsluta saker. jag planerar in i minsta detalj, blir hur glad som hällst av allt planerande o sedan så skiter jag i det o planerar nogot nytt... detta händer alltså med allt i mitt liv. jag började läsa olika utbildningar, var duktig början, men jag kunde alldrig nöja mig med att bara plugga det jag skulle utan jag överdrev alltid o till slut så tröttnade jag. exempel -jag började läsa på komvux ekonomi. jag var duktig dom första veckortna...läraren ville att vi skulle börja bokföra på dator istället för på pepper... Lilla jag tenkte vara smart o köpte ett dataprogram för flera tysen , men jag tappade all interesse snabt o hoppade av... jag har oppat av flera utbildningar... alltså alla utbildningar... jag vet att jag kan läsa, men tröttnar så snabbt!varför??? sedan har vi städningen ... alla mina förhållanden tar slut pg av att jag inte kan holla ordning...jag vill jag planerar , jag påbörjar men tröttnar o avslutar inte... jag har gjort skema för hur jag skall äta, träna men det holler i 2 dagar...MEN JAG ÄR ALLTID SÅ GLAD NÄR JAG PLANERAR. alla jobb jag har haft har jag tappat intresset för snabbt...
vissa saker kommer jag ihog bra i minsta detalj, typ vad jag hadde för kläder på mig då för 10 år sen när jag pratade med en vis person, jag kommer ihog i detalj vad personer sa för 5 år sedan, menb jag glömmer allt jag läser snabbt... alltså jag har förkökt att lära mig namn på lite idrotare, politiker lite almän fakta men glömmer det efter en vecka...
en annan sak som jag lider av att jag har svårt att ta kontakt med folk.. jag är snygg (har jag hösrt ), trevlig o välldigt pratglad när jag väl lär känna folk, men har svårt att ta kontakt.
ALLTSÅ NÄR JAG PÅBÖRJAR NONTING SÅ AVLUTAR JAG DET SÄLLAN FÖR ATT JAG TRÖTTNANR... IBLAND SÅ PLANERAR JAG ATT NU SKALL JAG GÖRA RENT DÄR OSV MEN TRÖTTNAR INNAN JAG ENS HAR BÖRJAT, SEDAN HAR JAG ONGEST FÖR ATT JAG ÄR SOM JAG ÄR...
VAD TROR NI ATT DET ÄR FEL PÅ MIG???
jag har en dotter på två år o jag orkar ibland inte ens aktivera henne... snälla hjälp mig