• Naty

´Hur länge satt era barn i cykelstol?

Som rubriken lyder..

Grejen är att dottern som nu är 5 år tjatar på att jag ska skaffa cykelstol, men jag tycker att hn är lite för "gammal" för det.. men samtisigt får jag dålgit samvete för jag vill att hon ska få sitta i en sån och jag ska cykla runt med henne, även om det bara blir en enda gång. hehe..

Har inte haft behov av en sån tidigare då vi hade bil.. men nu har jag ingen bil och ibland är det små jobbigt på morgonen när man ska till dagis.. men får en nybliven 5 åring plats i en sån, eller är det mest för mindre barn?

• Svar på tråden ´Hur länge satt era barn i cykelstol?
  • miababia

de flesta cykelsitsar jag sett är för ca 9-22kg

• Naty

okej, hon väger ganska lite, ca 16 kg.. så de bord ju funka. om hion inte är för lång..

• Twilight

Jag har använt cykelsits till min 5åring, hade gjort det ibland nu med om jag inte haft en bebis. Tycker det är suveränt!

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • Naty

okej, vad har du för cykelstol? såg på nätet ett det fans en för 800kr.. tycker det e ltie dyrt.. men den va snygg ;)

• Twilight

Hihi, jag har en sån där orange ful (På en rosa o gul cykel)

Vet faktiskt inte vad de brukar kosta, jag fick min

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
  • LeoNo4AleXo6

Köpte en billig på Biltema förra sommaren.
    Eftersom vi inte är ute och cyklar regelbundet kändes det dumt att slänga ut typ 7-800 spänn på en! Kika på hemsidan, tror att jag har ngn bild i galleriet också.

Både 4- och 2-åringen sitter lika bra i den 

• skogsfia

Jag använde min tills V blev tre då kunde han cykla så bra själv att det var enklare så.

• drakis

När det är bråttom på morgonen trycker jag ner min 5 åring i cykelstolen för det går fortare än att han cyklar själv. Han tycker det är mysigt att åka ibland.

Svar på tråden ´Hur länge satt era barn i cykelstol?