mamma mia bvc
Är det någon som har erfarenhet av Mamma Mias BVC på Karlavägen?
Bra/dålig?
Är det någon som har erfarenhet av Mamma Mias BVC på Karlavägen?
Bra/dålig?
Ja jag gick där o va jättenöjd. Trevliga lokaler o jag hade tur o fick en jättemysig barnmorska, de andra barnmorskorna vet jag inte hur de är men de e säkert också bra. Ultraljudet som man gör i vecka 18 gör man ju hos dem om man går där och det var också bra. Jag har nog ingenting negativt att säga som jag kommer på nu iaf...
Tack, gick du där både på MVC och BVC och hade samma BM hela tiden?
Ringde idag men tyckte inte de var speciellt trevliga...
Jag gick där med första barnet. Är nu gravid igen och tänkte prova Prima Liv på Danderyd.
Jag tyckte Mama Mia var helt OK. Fina lokaler. Jag erbjöds vul hos en jättebra gyn.
Det jag tyckte var mindre bra var att min bm kändes väldigt stressad. Besöken gick alltid snabbt och det kändes inte riktigt som att hon tog sig tid för att prata om de saker jag funderade över.
Lycka till!
Oj ja nu såg jag att du frågade om BVC och inte MVC...Sorry! Men jag e jättenöjd med BVC också, det ligger ju på Sibyllegatan nu.. Man har inte samma barnmorska där som man hade på MVC tror jag, iaf har inte jag det. Hmm jobbigt att de var otrevliga..
Förlåt, jag trodde också det var MVC haha! Vet inget om BVC tyvärr.
Ja de har föräldragrupper. Min började cirka tre månader efter förlossningen. Vi träffades typ en gång i månaden tror jag det var och diskuterade olika grejer, det var kul o intressant. Sen gjorde vi också besök på biblioteket och hos tandläkaren. Där kan jag tycka att det e bäst o gå på Mama Mia om man verkligen bor i det området. Jag bodde nära under graviditeten och i början efter förlossningen men sen flyttade jag, vilket gjorde att biblioteket o tandläkaren inte var så intressant för mig eftersom vi hör till en annan tandläkarmottagning. Sen känns det nu efteråt som att det hade varit bättre att gå på föräldragrupperna på ett bvc nära där jag bor för då hade man kunnat lära känna andra mammor i sitt område. Men som sagt..om du bor i det området så rekommenderar jag verkligen Mama Mia varmt!
Förresten glömde skriva, BVC lokalerna e alldeles underbara tycker jag, nytt o fräscht. Fast det kan det ju vara på andra ställen också=)
Jag tilltalas inte av den BVC som jag tillhör... Lika långt att åka, men åt fel håll. Är oftare i stan.
Jaha ja men då e de ju bättre o välja Mama Mia. Sa de att det fanns plats när du ringde? För mig var det inga problem jag fick tid direkt men till min kusin hade de sagt att det var fullt.. Men nu har de ju som sagt flyttat till nya lokaler som tydligen ska vara större så de kan de säkert ta emot fler barn också..
TS: Menar du BVC=BarnaVårdsCentral eller MVC=MödraVårdsCentral?
Jaha e de distriktssköterskor som jobbar på bvc, vad bra att du skrev det, har ofta undrat om de också är barnmorskor men aldrig kommit mig för o fråga..