Singel, snart 35, vill ha barn men hur får man ihop livet?
Jag vet inte var jag ska lägga den här tråden men det blir här.
Jag är 34 år och singel sedan två år. Min fd sambo och jag försökte få barn men det gick inte pga ett litet problem hos mig. Problemet gick att lösa men innan det hann bli några barn flippade min fd sambo ur mitt i krisen och var otrogen mot mig och stack.
Sedan dess har jag som sagt varit singel. Första året var jag helt knäckt men sedan dess har jag skaffat nytt jobb, nytt hem, jag har fått många nya vänner och har ett bra liv på alla sätt. Men ingen kille i sikte.
Jag har inte träffat någon som jag har velat ha och det är ingen som riktigt har velat ha mig. Jag är aktiv på dejtingsidor, jag är med i föreningar där jag träffar killar, jag umgås med folk och är öppen. Jag är nog ganska kräsen och min fd sambo är en av de få killar som jag har varit attraherad av - fast inte nu förstås.
I somras bestämde jag mig för att om jag inte har träffat en kille som känns rätt innan midsommar 2009 så ska jag åka till Danmark och inseminera mig för jag vill ha barn i mitt liv. I år blir jag 35 år. Jag skulle inte ha något emot att få barn vid 40, alla kvinnor i min släkt har fått barn vid den åldern eller senare och chansen är stor att jag skulle kunna få det också. Men jag tänker att om det blir problem på något sätt så är det hög tid att börja nu.
Fast jag längtar egentligen inte efter barn. Jag tänker på nattvak och VAB och allt ansvar och ingen att dela det med. Jag tänker på att jag vill ha en man i mitt liv och att det skulle vara svårt att börja träffa någon om jag vore ensam mamma. Min mamma är död och min pappa är gammal och bor långt bort. Jag har en syster men vi har dålig kontakt. Jag skulle bli helt ensam med barnet och det skrämmer mig. Jag tänker på mitt jobb som jag älskar och som jag ibland ägnar väldigt mycket tid åt. Mina kollegor som har barn har alla en partner som ställer upp när de måste jobba mycket och i gengäld ställer de upp för sin partner när h*n måste jobba. Jag vet inte hur det skulle gå till att vara ensam förälder. Jag tänker på mina intressen som jag har som gör livet värt att leva. Jag älskar friluftsliv och mina sporter men om jag vore ensam förälder så skulle jag få ge upp det i 5-10 år.
Jag vet inte vad jag ska göra!!!