Vart köper man rakblad?
Knepig fråga kanske men jag vet inte var annars jag ska fråga *s*. Vars köper man lösa rakblad till såna där rakhyvlar där man liksom klämmer fast bladet? Någon som förstår hur jag menar?
Knepig fråga kanske men jag vet inte var annars jag ska fråga *s*. Vars köper man lösa rakblad till såna där rakhyvlar där man liksom klämmer fast bladet? Någon som förstår hur jag menar?
I vanliga livsmedelsbutiker
Inte vanliga helt lösa rakblad väl? Jag vet att det finns till hyvlar som Gillette och sådant men det jag är ute efter är lösa rakblad.. Såna här :
bp1.blogger.com/_Anp20ipbIYs/RwS0yCnbmlI/AAAAAAAAA4Y/UsvvEH0hDAc/s320/kronika_rakblad.jpg
Det är alltså till en gammal gammal rakhyvel där man skruvar lös det gamla rakbladet och sedan klämmer fast ett nytt och där ska det vara såna där rakblad.
Jag vte att man kan köpa det i typ färgaffärer, många använder rakblad när de tapetserar etc.
Clas Ohlsson
Jag köper sådana rakblad (dubbelblad kallas det) till min dubbelbladshyvel på internet men det är bara för att jag köper ett speciellt tyskt märke (Merkur) som jag tycker mycket om.
Det finns däremot massor av olika märken av likadana blad som passar i allt från tapetknivar och mattknivar till rakhyvlar och dessa säljes ofta i vanliga livmedelsbutiker.
Där jag bor finns det t.ex. likadana blad, både av no-name-märke och av Gilette (japp, Gilette gör sådana blad också) på två av tre livsmedlesbutiker inom en radie av 250 meter.
Det brukar säljas i små plastfodral om 10 stycken.
Ibland finns dom också att köpa i järnhandlar/färghandlar eftersom dom används för just tapetknivar som nämndes tidigare i tråden.
Ah då vet jag, ska kika på de ställen ni tipsade om. Tack för hjälpen
Jag använder Wilkinson Hydro 5. Utklassar Gillette.
Jag beställde den helt gratis från www.rakhyvlaronline.se och fick den rätt hem i brevlådan.
Sjukt bra deal.
Rekommenderar också webbutiker! Jag brukar köpa rakblad på www.timetoshave.se . De säljer till sjukt bra pris, finns flera olika märken och det bästa är att testa sig fram :) http://www.timetoshave.se/rakblad/dubbeleggade-rakblad