Hur är Halmstad att bo i?
Har funderingar på att flytta dit och undrar vad som finns att göra i staden?
Vad är bra/dåligt?
Vad finns för affärer och andra nöjen? :)
Tar även gärna emot tips på bra ställen/områden att bo i.
Tack!
Har funderingar på att flytta dit och undrar vad som finns att göra i staden?
Vad är bra/dåligt?
Vad finns för affärer och andra nöjen? :)
Tar även gärna emot tips på bra ställen/områden att bo i.
Tack!
Vi bor utanför Halmstad i Oskarström.... Billiga hus här... Ca 2 mil in till Halmstad... vad vill du mer veta?
hur är stan? :)
vad finns att göra? vad finns för affärer?
Letar du villa, bostadsrätt eller hyresrätt? Vilken prisklass?
Har du bil? Hur centralt vill du bo?
Ang. nöjen - hur gammal är du? Vad tycker du om att göra?
jag letar hyresrätt, tänkte antagligen plugga.
jag har bil,vill gärna bo så jag ser havet :P men det är lite onödig lyx kanske.. bor gärna inte mitt i gröten men endå i stan..
finns bra badhus, gym, affärer?
Då antar jag att du skrivit in dig på HFAB och Akelius. De är de största hyresbolagen. Akelius har mycket lägenheter centralt, HFAB har mer lägenheter i områdena runt omkring (men några centralt).
Nära centrum, vid Galgberget, finns Nautilus med gym och bad. Annars finns det gym lite varstans i stan. Bad blir annars Sannarsbadet som ligger på öster mot Vallås(bostadsområde).
Havsutsikt kan du nog glömma Du får promenera iväg och kika på det istället.
Affärer i centum finns det gott om. Mycket klädaffärer och fik. Vid Flygstaden norrut finns ett shoppingcenter med MAXI, Silvan, Willys, ÖoB o.s.v.
Österut finns ett annat shoppingcenter, Eurostop.
Tack så mycket för ditt svar :) låter ju bra det där!
Jag har också funderat på att ta familjen och flytta nånstans, då har Halmstad varit ett av förslagen eftersom det är relativt nära till både Göteborg och till Jönköping. Vore roligt att veta lite mer om vilka områden som är OK att bo i, vad husen kostar ca och vad det finns att göra med barn.
Men vilka förorster är bra, vart går det bra buss/tågförbindelser, vad är "normala" priser. Kollade hemnet tidigare idag, men eftersom man inte vet vart det är "bra" attt b o är det svårt att skaffa sig nån uppfattning
www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/195046
Hade ju vart drömmen ?
ja jag vill också gärna veta vilka områden som är bra resp. sämra att bo i :)
"Sämre" områden räknas till Andersberg och Vallås men jag har vänner som bor på Vallås och säger att det är helt ok....
Vi bor som sagt i Oskarström, här är billigare hus och så finns det nästan allt som man kan behöva.... Inga klädbutker, men det finns apotek, skola upp till gymnasie, bank, mataffärer, systemet osv....
MaPaFrid skrev 2009-02-04 17:41:35 följande:
Skit i det, kolla läget! Och pool inne, så nice!
MaPaFrid skrev 2009-02-05 20:32:45 följande: