• tusselutt

Väggfäst skötbord säkert?

Är det verkligen säkert att lägga barnet på ett skötbord som är fastskruvat i väggen? Jag kanske är löjlig men jag tycker det känns lite obehagligt. Både att det kan trilla från väggen och att den nedfällda delen kan ge med sig och trilla av. Det skulle absolut passa oss bäst att ha ett på väggen men jag vill ju inte vara orolig att det ska trilla ned. Har tittat på IKEAs Antilop förstås, hur många fästen har det (har inte varit på ikea och klämt och kännt ännu)? Kan ni rekommendera det, eller något annat?

Jag kommer bli såååån hönsmammma...

• Svar på tråden Väggfäst skötbord säkert?
  • zillu

Borde väl vara konstruerat för att det ska hålla. Annars skulle dem väl inte få sälja och använda väggskötbord på allmänna platser etc.
    Vi ska köpa ett sådant.

• lindberg78

Tror att ikea inte skulle sälja det om det var osäkert. Huvudsaken är ju att ni skruvar fast det ordentligt.

• zillu

lindberg78 skrev 2009-02-03 13:30:35 följande:

Tror att ikea inte skulle sälja det om det var osäkert. Huvudsaken är ju att ni skruvar fast det ordentligt.
    Håller med!
  • ullis83

Hurvida Ikeas bord är bra eller inte spelar ingen roll om du inte sätter upp bordet med rätt plugg och skruv..men gör du det ska det inte vara några problem, vi hade gullivers väggskötbord när sonen var liten och det funkade perfekt

Älskar mina pojkar så mycket
  • Nattviolen

Det beror på ju om den som sätter upp det vet vad den gör. Vårt har då inte ramlat ner ännu och nu ska det ner ändå för dottern är 3 år. Hon har både hoppat och hängt i det. Vi har visserligen inte IKEAS men vägghängt som vägghängt.

• MammaHela

Så länge ni fäster skötbordet ordentligt i väggen så är det inga problem. Ni måste ta reda på vad det är förr vägg och vilka pluggar ni ska ha.

Sen så är det lika säkert som alla andra skötbord.

Stor skithög men ingen ponny
  • tusselutt

Kanske kan be en snickare skruva upp det, så man vet att det blir ordentligt gjort. Tänker att själva delen man fäller ned kan gå sönder och trilla ned också, men jag är nog lite överdrivet nojjig kanske. Det bör ju som ni säger vara konstruerat för att hålla..

Svar på tråden Väggfäst skötbord säkert?