• Niwa78

Kan man ge 9 månaders blodpudding till middag

ja som rubriken lyder.
    Tänkte steka blodpudding till middag och funderar på om lill grabben skulle få äta blodpudding själv. och Kan man ge lite lingon sylt till den i så fall?

• Svar på tråden Kan man ge 9 månaders blodpudding till middag
  • elink

det är klart du kan. micra den lätt istället för att steka till bebben.

• Lilla näktergal

Nej helst inte. Barn under 1 år ska inte äta inälvsmat och jag tycker blodpuddig räknas dit eftersom det är gjort på djurblod...

• Niwa78

tack.
    micra lätt, hur länge ar det på ett ungefär?
    jag steker alltid blodpuddingen för länge,för jag är rädd att den inte ska bli ordentligt tillagad.sedan nr jag äter så tänker jag alltid lite kortare stektid nästsgång

• elink
    Lilla näktergal skrev 2009-02-03 11:52:34 följande:
    Nej helst inte. Barn under 1 år ska inte äta inälvsmat och jag tycker blodpuddig räknas dit eftersom det är gjort på djurblod...
    det var då en nyhet. det står inte i några av de böcker om barn och mat jag köpt och använt.
  • Niwa78

ok nu blir jag fundersam, fler åsikter?
    vill inte göra ngt som orsakar att han blir dålig i magen han sover dåligt som det är

• Lussekatten87

skulle nog tro ca 1,5 min på 750 W prova!

(¯`°?.¸ ♥ Väntar 2:an! BF 31/7 - 09 ♥ ¸.?°´¯)
  • elink
    Niwa78 skrev 2009-02-03 11:55:42 följande:
    tack. micra lätt, hur länge ar det på ett ungefär? jag steker alltid blodpuddingen för länge,för jag är rädd att den inte ska bli ordentligt tillagad.sedan nr jag äter så tänker jag alltid lite kortare stektid nästsgång
    så den är lagom varm. blodpuddiing du köper färdig i affären är inte helt rå precis som inte falukorven eller grillkorven är det och det går bra att äta otillagat så att säga
  • jagäraf

När mina barn var små brukade jag koka blodpuddingen i lite mjölk istället för att steka den. Fick rådet från BVC. Ser inget vidare skoj ut men blir betydligt skonsammare för magen. Exakt hur gamla de var minns jag dock inte.

• Niwa78

ok då vågar jag nog prova. ngn kommer bli glad när han får äta själv i kvall

• logg81
    elink skrev 2009-02-03 11:58:56 följande:
    så den är lagom varm. blodpuddiing du köper färdig i affären är inte helt rå precis som inte falukorven eller grillkorven är det och det går bra att äta otillagat så att säga
    Exakt... den är väl ugnsbakad för att det ska bli en pudding...

Min tös har ätit blodpudding länge. Hon äter hårdstekt eftersom jag totalvägrar att micra mat till henne (mer än vatten till vällingen). O sen får hon lingonsylt, vitkål och grädde till... namnam
    Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
Svar på tråden Kan man ge 9 månaders blodpudding till middag