• Anonym (bestört)

Ingen livförsäkring p g a depression

Jag har ansökt om en livförsäkring både hos min bank och hos mitt försäkringsbolag som vi har våra andra frös. hos. Hos båda har jag fått avslag för att jag hade en depression under graviditeten för två år sedan och sedan ätit anitdepressivt sedan dess. Jag känner mig både arg och ledsen; uppenbarligen bedömer de mig som självmordsbenägen och inget jag säger om hur jag mår idag och att jag aldrig varit självmordsbenägen lär ju ändra på detta. Dessutom är ju inte försäkringen något JAG skulle tjäna på; det är ju för att min man och mitt barn ska ha en bättre grund om jag blir ihjälkörd el dyl.

Har fler råkat ut för detta?

• Svar på tråden Ingen livförsäkring p g a depression
  • Anonym

Jag var med om det för några år sedan när jag skulle skaffa livförsäkring hos folksam. Eftersom jag hade gått hos psykolog tre år tidigare (depression) så skulle jag bli tvungen att ha ett intyg från psykologen att jag inte var självmordsbenägen. Det blev så omständigt så jag sket i det och lyckades försäkra mig hos trygg hansa istället.

• Anonym

jag äter medicin mot deppresion men jag får ingen sjukförsäkring från trygghansa däremot har jag en livförsäkring på folksam

• Anonym

Okej. Jag åt aldrig ngn medicin men det skulle ändå ordnas intyg och krånglas med folksam. I trygg hansas hälsodeklaration skrev jag i att jag gått hos psykolog men de hörde aldrig av sig mer ang. det.

• Anonym

En olycksfallsförsäkring med livförsäkring ska du ju kunna teckna oavsett hälsoläge så din familj kan absolut få ersättning om det händer dig en olycka. Dödsfall till följd av sjukdom kan du också få men att de gör undantag för just sjukdomar kopplade till din depression samt självmord. Kolla med Trygg Hansa.

Svar på tråden Ingen livförsäkring p g a depression