• dorothea

Ny i Landskrona - fika - var?

Jag är ny i Landskrona och har inte lärt mig hitta ännu. Jag letar efter lunchmat - typ sallad bakad potatis etc.
    Finns det någon som har bra tips.

• Svar på tråden Ny i Landskrona - fika - var?
  • TheodorMiranda

Hej!
    Typ bakad potatis har vi nog inget ställe här i stan tyvärr.. inte vad jag vet om!
    Men där finns två underbara och fina fika ställen som heter Maddes och Gyllendekoppen. Där serveras kakor, mat, lite bauguetter och sådant..
    Sen så har vi subways som har urgoda baguetter :D
    Allt ligger nere i stan =)
    Vart kommer du i från från början då?

• dorothea

Malmö
    Men jag jobbar i Lkr sedan årsskiftet. Subways har jag sett, har de sallader? Gyllendekoppen och maddes vilka gator ligger de på?
    Gubbarna här hittar bara till Axet. Fet mat med stekta potatis.
    Tur att McDonalds har god sallad.

• leogroda

är det inte en bakad potatis bar brevid rhodos på bankgatan??

• TheodorMiranda
    leogroda skrev 2009-02-03 13:42:31 följande:
    är det inte en bakad potatis bar brevid rhodos på bankgatan??
    Hmmz har inte dom lagt ner? Jag har för mej det men är inte säker..

Kolla isåfall på Nygatan ( vid swedbank bredvid rhodos ) om där ligger något med bakadpotatis.. vet inte om det finns kvar längre..

Maddes cafe ligger vid rådhustorget, dom ligger nästan bredvid en glasögonaffär..Vet inte gatan heter.. Och gyllende koppen ligger mitt emot Kapphal och Lindex.

Tror att subways har sallader med.. inte 100% säker.
  • dorothea
    Svar på #3
    Ha, den har jag letat efter. Det är nedlagt så jag provade salladen på Rhodos. sisådär - mycket mat iaf.
  • TheodorMiranda
    dorothea skrev 2009-02-03 13:47:39 följande:
    Svar på #3Ha, den har jag letat efter. Det är nedlagt så jag provade salladen på Rhodos. sisådär - mycket mat iaf.
    Har faktiskt aldrig smakat deras sallader men har gjort det på Don pedro som ligger i närheten av posten ( kommer inte ihåg namnet på gatan ) där är salladerna jätte goda.
    Sen så finns där ju pasta sallad på statoil o alla dess olika smaker. dom har dessutom börjat sälja varma mackor, pizza o panpizza. ( jobbar där )
  • dorothea

Aha, jag handlade på statoil idag. Pastasallad till en kollega.
    Fast det var en kille i kassan.

Posten får jag kolla var det ligger.

• TheodorMiranda
    dorothea skrev 2009-02-03 14:06:49 följande:
    Aha, jag handlade på statoil idag. Pastasallad till en kollega.Fast det var en kille i kassan.Posten får jag kolla var det ligger.
    Jag jobbar bara lite då o då eftersom jag e mammaledig annars.. men jag ska jobba i helgen. Vad jobbar du med?
    Sök bara på Don Pedro i landskrona så får du säkert upp adressen.
    Bor ni inne i LA?
  • dorothea

Jag bor i Malmö och Pendlar till LKR varje dag.
    Jag jobbar med transportplanering för betongbilar.

• TheodorMiranda
    dorothea skrev 2009-02-03 14:17:11 följande:
    Jag bor i Malmö och Pendlar till LKR varje dag. Jag jobbar med transportplanering för betongbilar.
    hehe okay det sista sa mej inte så  mkt =)
    Hoppas att du hittar lite olika maträtter iallfall =)
Svar på tråden Ny i Landskrona - fika - var?