• IlsaBlackWidow

Tips för bättre handstil?

Inte mitt största problem kanske men det stör mig något otroligt att jag skriver så illa. Det ser riktigt jävligt ut! Beror både på stress, slarv och att jag faktiskt inte har en enhetlig stil.

Finns det några små tips, för jag hinner verkligen inte gå på kurs närmsta åren.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Tips för bättre handstil?
  • Candra

Googla efter nåt handskrivet du tycker ser fint ut, skriv ut och försök härma. Du kan börja med att "följa" texten på pappret.

• Såpbubblan

Tänk på att skriva precis som fröken lärde dig i första klass. Var överdrivet noga!
    Själv skriver jag alla bokstäver uppifrån och ner, blir snyggast så. Prova att skriva alfabetet där du börjar med att skriva alla bokstäver uppifrån och ner...

• Maria40

Träna, träna, träna. Trist men så är det.
    Att föra pennan mjukt på pappret så det blir "vackra" bokstäver är till viss del träningsak.

Ju mer man skriver (tränar) desto jämnare handstil.

• IlsaBlackWidow

Oj vad många svar direkt, tack så mycket!

Alla verkar involvera tid och tålamod, jag som hade hoppats på att det fanns ett mirakelpiller att ta!

Jag ska öva. Och hoppas jag kan skriva snabbt OCH läsligt en dag.

• Iskall Öl
    Såpbubblan skrev 2009-02-03 15:26:32 följande:
    Tänk på att skriva precis som fröken lärde dig i första klass. Var överdrivet noga!Själv skriver jag alla bokstäver uppifrån och ner, blir snyggast så. Prova att skriva alfabetet där du börjar med att skriva alla bokstäver uppifrån och ner...
    Så gör jag med! Fast jag skriver ändå rätt fult.

TS lycka till! Har samma problem som du
    ♥ AC/DC live 17.06.2009 ♥ thiindra.blogg.se
  • Elli47

Träning, träning och åter träning... skriv dagbok, skriv lappar, skriv brev...

• IlsaBlackWidow
    Elli47 skrev 2009-02-03 19:00:58 följande:
    Träning, träning och åter träning... skriv dagbok, skriv lappar, skriv brev...
    Uuuh inga genvägar alltså? :P

Iskall öl - Kanske behöver en bira?
Svar på tråden Tips för bättre handstil?