• Norrskensflamma

Väldigt ljus hy - brunett, gröna ögon. Vilka färger ska jag välja?

Jag har väldigt ljus hy och rätt mörkt brunt hår och gröna ögon. Jag vill köpa en eller två tröjor och skulle gärna vilja veta vilka färger som jag generellt "ska" passa bra i, respektive "akta" mig lite för.

Jag klär mig rätt tråkigt nu, och vill piffa upp mig lite med mer färg.
    Hjälp!

• Svar på tråden Väldigt ljus hy - brunett, gröna ögon. Vilka färger ska jag välja?
  • Ariel o Melodys Mom

Om man har ljus hy ska man undvika kalla färger som lätt gör att man ser likblek ut. En tröja i samma gröna kulör som din ögonfärg framhäver den.
    Om man vill ha färg kan man alltid ta till acessoarier som sjal, mm för att piffa upp klädseln utan att vara för extrem.

• Indianica

Jag ser nästan ut som Snövit med mörkt hår, gröna ögon, vit hud och jag är inte rädd för starka färger, även om jag också gillar pasteller. Det man ska tänka på då man har mörkt hår och gröna ögon är att man sannolikt är en "vinter" och passar i "kalla" färgtoner, googla på färganalys om du vill se färgkartor eller låna/köp en bok om färganalys. Använder jag pasteller har jag t ex gula kläder med "kall" underton, men oftast klär jag mig i starka färger såsom fuchia, knallblått eller lila. Allt med kall underton gör att ögonen liksom lyser i ansiktet, man ser inte alls så där blek ut som blondiner ofta gör i starka färger.

På grundval av färganalystanken skulle jag vilja råda dig att akta dig för alla färger med varm underton t ex mossgrönt, varm gul eller orange.

Svar på tråden Väldigt ljus hy - brunett, gröna ögon. Vilka färger ska jag välja?