• Anonym (Fundersam)

Lesbiska - hur håller ni igång ert sexliv?

Ni som lever i en homosexuell relation. Hur håller ni igång sexlivet? Jag har varit tillsammans med min fru i 5 år och vi hamnar så ofta där att de går riktigt långa perioder när vi inte har sex. Det är alltid något som kommer i vägen, lust som inte finns. Irritation om vardagliga saker osv.

Vi har till en sexolog med det gav inget. Kvinnan verkade mest intresserad över om hur vi onanerade och om vi hade strap on. Hur vi än försökte förklara och styra samtalet till de vi ville ha hjälp med så var de mest nyfikna frågor från henne.

I bland känner jag mig så sjuk ensam i det här då dem nära flatvänner jag har alltid är på pussinuss och gulligull och vi har mjuk och fin sex 3 gånger i veckan. Så finns de någora universaltips på ett bra sexliv eller ser vekrligehten ut så här?

• Svar på tråden Lesbiska - hur håller ni igång ert sexliv?
  • Anonym (Sassa)

Den klassiska flat-sängkammardöden..den är ingen myt..den finns verkligen..

Jag tror att det handlar om att vi tjejer inte har samma synsätt på sex som killar..är man då två tjejer så blir det dubbelt så "jobbigt". För en tjej krävs det mer än att se en annan tjej naken för att tända till o vilja ha sex..vardagliga saker gör att vi tjejer inte har sex lika ofta som ett heteropar..Det krävs så mycket mer av oss tjejer..rent psykiskt..

Jag slår vad om att det finns många likadana..Vi har det oxå så..i perioder så kramas vi knappt sen kan det vara en period då det blir massa sex..jag har inte ngt förslag..mer än att inte gå tillbaka till sexologen som ju onkeligen verkade lite strange..

Dessutom tror jag inte alls att det är så att alla dina vänner har en massa sex osv..det är bara svårt att prata om..jg lovar att det finns många som har detsåhär..

• Anonym (Viol)

Tja du säg det Jag har inget bra tips, jag tror att det är såhär för många flator som har varit tillsammans ett par år. MEN faktiskt för en hel del heteron också. Jag och min fru har varit tillsammans i 13 år och det är inte så mycket action i sängkammaren nuförtiden. Men jag tror som sagt att det inte bara gäller lesbiska.

• Anonym (#3)

Några universaltips finns det inte, men däremot säkert saker som funkar för de flesta.

Vi har varit tillsammans i tio år, och för oss går det i vågor. Periodvis ingen sex på kanske några månader, periodvis nästan varje dag. Det jag har märkt är att ju längre det går mellan, desto svårare är det att få till det. Delvis tror jag att det beror på prestationsångest. "Nu när det inte händer så ofta så ska det i alla fall vara kanonbra", på något vis. Det måste man komma ur. Det måste inte vara himlastormande varenda gång. Man måste inte ens få orgasm varenda gång.

Hur är ni mot varandra annars? Även i perioder då vi inte har så mycket sex är vi väldigt fysiska. Kramas mycket, håller varandra i handen, pussas i förbifarten, sover nära intill, såna saker...

Det gäller att hitta lusten, och det är inte så enkelt. Är ni överens om att ni vill ha mer sex, eller vill en av er mer än den andra?

Och ja, det låter som en puckad sexolog, faktiskt.

• JanHelge

Detta stödjer väl min teori om att det ska till en man i ett förhållande för att sexet inte ska dö ut. Inte för att jag är homofob nu alltså utan bara filosof. Förmodligen har bögar ett sexliv som når himmelska höjder då två karlar som är kåta på varann förmodligen gökar som kaniner. Man kanske skulle bli bög, det är ju populärt att vara sådan, speciellt om man vill bli kändis.

• Akvarium

JanHelge: Du låter precis som en homofob, inte en filosof. Att det ska till en man för att få sexlivt att inte dö är rent och skärt strunt. Lika väl som det finns hetrosexuella par som har problem att hålla igång sexlivet så finns det lesbiska som har det problemet. Att bögar skulle göka som kaniner tror jag inte ett dugg på. Jag tror dem likt, hetro och lesbiska hamnar i perioder där sexlivet inte är på topp.

Om det nu är så att det är vanligare bland lesbiska par så handlar det inte om att de behövs en man utan kanske snarare om att det är en annan dynamik i ett lesbiskt förhållande. Som någon skrev tidigare i tråden att kvinnor behöver lite mer stumulans än många män för att hålla igång sexlivet. Din kommentar känns bara plump och nedvärderande. " poppulärt att vara sådan" "kändis" "inte homofob" gör att det är svårt att tro på att det är det minsta filosofisk tanke bakom ditt inlägg.

• Anonym

Åh, jag blir lite avundsjuk på alla er som lever i sådana par. Alltså, jag menar, det där med att sexet kan vara utdött längre eller kortare tid, det finns nog i alla förhållanden. Vad jag blir avundsjuk på är den vänskapen som jag faktiskt tror är rätt så unik mellan två tjejer (med risk att låta diskriminerande;) Jag menar absolut inte att denna vänskapen också kan finnas i ett hetersexuellt förhållande MEN jag tror att det faktiskt finns i FLER homosexuella förhållanden. Och DEN är jag avundsjuk på...

• LadyWillow

*ASG* Du snackar verkligen i nattmössan! och jo, jag tror du är en homofob. Mer bokstäver än så tänker jag inte ödsla på dig.

JanHelge skrev 2009-02-05 17:46:17 följande:
    Detta stödjer väl min teori om att det ska till en man i ett förhållande för att sexet inte ska dö ut. Inte för att jag är homofob nu alltså utan bara filosof. Förmodligen har bögar ett sexliv som når himmelska höjder då två karlar som är kåta på varann förmodligen gökar som kaniner. Man kanske skulle bli bög, det är ju populärt att vara sådan, speciellt om man vill bli kändis.
  • Anonym (Sassa)

Men helt ute och cyklar ÄR JanHelge inte..(även om han säkerligen är ute efter att provocera) Det ÄR konstaterat att män har enklare för att ha sex..det beror på att de är män och tänker på ett annorlunda sätt..En man begöver bara ngt upphetsande fär att kunna ha sex medan en tjej anvädern (omedvetet) sitt psyke o därmed inte klarar av..för en tjej är det avtändande att partnern inte diskat o liknande..kvinnor tänker mer än män, därför har de även mindre sex..

Säg vad ni vill men så ÄR det, det finns flera studier som visar på det..just eftersom tankebanan är annorlunda på män o kvinnor..

däremot tror jag inte att det betyder att bögar knullar hela tiden..även de har säkert perioder då de låter bli..

• JanHelge

LadyWillow skrev 2009-02-06 11:50:12 följande:

*ASG* Du snackar verkligen i nattmössan! och jo, jag tror du är en homofob. Mer bokstäver än så tänker jag inte ödsla på dig.
    0:a!
  • Anonym (LSD)

Den klassiska Lesbiska SängkammarDöden... den tar död på mig också snart... Periodvis så har vi ett relativt ok sexliv... men de jävla perioderna är sååå korta och så sällsynta så jag snart börjar klättra på väggarna... Jag vill, men hon orkar inte... (Okej, vi har småbarn, men ändå!) När hon inte är gravid, ammande, trött, har mens, eller är sjuk, så KÄNNER HON INTE FÖR DET.

Vad gör man liksom? När jag börjar känna "jag orkar inte detta mer", ja, då kommer vi in i en bra period, och helt plötsligt tar hon initiativet till sex, och då är man bara helt lycklig och glad över att man har hittat tillbaka till varandra... Det håller i 3-6 månader, sen är man på ruta ett igen...

Märks inte att jag PMS:ar va??

(Är inte alltid såhär uppgiven, men nu har det gått ett tag sedan sist...)

Svar på tråden Lesbiska - hur håller ni igång ert sexliv?