Hur var det för er när ni började jobba efter sjuksköterskeutbildningen? (Är det bara jag som är oduglig som syrra eller är det så här att vara ny?)
Just nu är jag så trött att jag knappt har energi till att skriva det här inlägget. Är ledsen och känner mig totalt oduglig.
Blev färdigutbildad ssk för några veckor sedan och började direkt efter att jobba på en avdelning på sjukhuset där jag bor. Det är grymt högt tempo och jag tycker det är så svårt att komma in. Kanske tål jag inte stress, kanske är det att jag är ny och alla rutiner som kommer med det. Men det känns som att jag knappt reder upp det. Jag gör bort mig hela tiden och tycker inte att jag alls har lyckats göra ett gott intryck på min nya chef och mina arb.kamrater. Visst får jag saker och ting gjorda men när jag blir stressad blir jag väldigt virrig och kan även lätt "tappa tråden" vilket märks på mitt beteende (inte gentemot patienterna men mot arb.kamrater och andra personer).
HUr var det för er andra när ni var nya? Är det bara jag som är oduglig som sjuksköterska och borde ha ställt mig i kassan på ica ist (inget ont mot affärsbiträden men ni fattar vitsen) eller är det så här att vara ny? Jag hinner ju inte med i detta flängande tempo. Medicindelningar tex tar eeeevigheter för mig.
Det är så synd det här, för egentligen tycker jag verkligen att det är superroligt med ssk-jobbet. Måtte det bli bättre..Men nu är jag så orkeslös att gråter varje dag nästan (pinsamt men sant) efter jag kommit hem.