• Maroschka

morEPA mini junior kosttillskott. Något som ger det?

Jag hittar ingen åldersgräns på det utan bara att man kan ge 2 kapslar varje dag. Någon som vet?
    Hör gärna era erfarenheten kring det också?
    Jag vill prova då jag nyss fick tips om att OMEGA-3 kan hjälpa barnet sova bättre. Någon som provat?

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • Svar på tråden morEPA mini junior kosttillskott. Något som ger det?
  • sagabus

Hej! Har själv köpt MorEpa idag och frågade i hälsokostaffären om jag kunde ge det till min 15 månaders och det gick bra. När jag sen läser på förpackningen står det på svenska infon precis som du säger att man kan ge 2 kapslar, men ingen ålder. På andra sidan, om det är danska kanske, står det från 3 år....så nu vet jag inte heller riktigt vad man ska gå efter. Någon annan som vet?

• Maroschka

Jag mailadet "Vitaminvaruhuset" som säljer bla MorEpaoch jag fick som svar att så länge man ammar så är det modern som ska äta dem men sedan kan man ge barnet och bara följa det som står på förpackningen. Jag sa att min dotter var 10 månader och det var Ok enligt dom.

• Blue Bear

Jag har gett Eskimo Kids till sonen då han strulat mkt under natten.. det blev bättre.. minde uppvak och så..
    En vecka sedan började jag med Eye Q och det bev mkt mkt bättre.. Igå sov han hela natten för första gången från 19-08!

Eye Q kan ges "i alla åldrar" och sonen är 9½ mån..

• Maroschka

jo jag har provat EyeQ men märkte inget resultat med den. Läste dom om några andra som gått från eyeQ till MorEpa och märkt stora skillnader

• Mamma till bröderna bus

vi började med eyeQ när sonen var ca 1 år, bra skillnad men inte superb, gick över till MorEPA och wow vilken skillnad, han sover så bra nu, hela nätter mest varje natt så underbart, han är nu 2½ och har sovit hela nätter i ca 1 mån ÄNTLIGEN. Man kan börja med en kapsel för oftast räcker det till dom här små (dock behöver sonen 2 kaplsar) ett annat tips är att ge en på morgonen och en på kvällen, eftersom det är olja så kan de annars bli kladdiga blöjor.

• Maroschka
    Mamma till bröderna bus skrev 2009-04-12 15:23:23 följande:
    vi började med eyeQ när sonen var ca 1 år, bra skillnad men inte superb, gick över till MorEPA och wow vilken skillnad, han sover så bra nu, hela nätter mest varje natt så underbart, han är nu 2½ och har sovit hela nätter i ca 1 mån ÄNTLIGEN. Man kan börja med en kapsel för oftast räcker det till dom här små (dock behöver sonen 2 kaplsar) ett annat tips är att ge en på morgonen och en på kvällen, eftersom det är olja så kan de annars bli kladdiga blöjor.
    Härligt!
    Jag hoppas på att få hem morepa i veckan så det blir spännande.

tänk på att det kan dröja ett tag innan man ser effekt, för oss gick det fort bara någon kväll efter att vi börjat så märkte vi att sonen blev lugnare när vi skulle natta, han somnade snabbare och var mindre lättväck, han fortsatte vakna på nätterna rätt länge men i början gick han från 1 uppvak i timmen till 5-6 uppvak/natt, sen blev det 1-2 uppvak/natt för att sen inte vakna på nätterna längre =) behöver jag säga att vi har en helt ny son här hemma, en kille full av energi och som är glad och busig och helt underbar.. en trevlig effkt oxå är att temperamentet blir bättre =) så vi har blivit av med många utbrott, men det är förståss svårt att veta om det är pga att han är utvilad eller om det är olja is ig som hjälpt till..

• Maroschka
    Mamma till bröderna bus skrev 2009-04-12 15:28:20 följande:
    tänk på att det kan dröja ett tag innan man ser effekt, för oss gick det fort bara någon kväll efter att vi börjat så märkte vi att sonen blev lugnare när vi skulle natta, han somnade snabbare och var mindre lättväck, han fortsatte vakna på nätterna rätt länge men i början gick han från 1 uppvak i timmen till 5-6 uppvak/natt, sen blev det 1-2 uppvak/natt för att sen inte vakna på nätterna längre =) behöver jag säga att vi har en helt ny son här hemma, en kille full av energi och som är glad och busig och helt underbar.. en trevlig effkt oxå är att temperamentet blir bättre =) så vi har blivit av med många utbrott, men det är förståss svårt att veta om det är pga att han är utvilad eller om det är olja is ig som hjälpt till..
    Åhh vad jag önskar det kunde fungera här med. Hon är inga problem att natta och sover bra fram till ca 00 då börjar hon vakna, o vakna o vakna och kl 4 ca så sover hon inte mycket mer vilket gör att dagarna bara är rent ut sagt skit då hon är så övertrött

ja, jag vet hur det är. Sonen har igentligen inte heller varit svår att söva, men han har alltid kämpat in i det sista för att inte somna, men han är inte lika rastlös i kroppen längre, han är såpass stor nu oxh så han kör små trix för att vara vaken längre, som törstig eller nallen har tappat täcket, eller pyamaströjan åkt upp osv men somnar alltid själv i sin säng somnar kring 20 på kvällen och vaknar igen vid 6-7 på morgonen

• Maroschka

Jag har fått hem MorEpa:n nu men när jag läser på förpackningen blir jag lite förvirrad.
    Ett företag jag mailade svarade att det var ok att ge en 10 månaders eftersom det inte innehåller något farligt.

I den svenska beskrivningen på paketet står det bara "barn och ungdom" men på den norska står det "för barn från 3 år och ungdom" ??

Jag blir förrvirrad.

det är ingen fara, du kan ge nu.
    Normännen ger inte ad-droppar till små barn utan istället fiskleverolja, skulle kunna tänka mig att dom ger det till typ 3 år.. så det är därför

• Maroschka

Ok tack. Ska jag ge en kapsel bara tycker du då hon är liten eller ska jag ge 2 st som det står? hon MÅSTE börja sova bättre så mitt hopp står till det här nu

börja med en kapsel om dagen i ett par veckor, blir det ingen effekt eller liten effekt så öka till en kapsel till och hoppas på det bästa =)

Svar på tråden morEPA mini junior kosttillskott. Något som ger det?