Jontes pappa skrev 2009-02-08 21:56:56 följande:
Charlie85:Det trodde jag med!! Levde ihop med mamman till min son i 3,5 år, vi rökte båda två första 2 åren tillsammans, men aldrig inne.. Efter det har jag slutat ett par ggr, hållt uppe 3 v, 3 mån och senast 6 mån innan man börjat med skiten igen.. Men men, det hör inte hit.. Det jag ville få sagt var att samma dag som hon förklarade för mig att det var slut började hon röka inne.. Hon kunde tydligen hålla sig av respekt för mig i 3,5 år, men inte för sin egen sons hälsa längre..Men samtidigt, vad kan jag göra åt det? Jag har påpekat för henne hur fel jag tycker det är, men jag har ju ingen möjlighet att styra hennes liv känner jag och vill trots allt inte gapa och skrika alltför högt åt henne, då vi nu börjat få en hyfsad relation igen och kan prata och komma överens för vår sons skull...
Prata lugnt med henne, skrika hjälper aldrig.
Annars prova prata med dem på bvc, om de har nå tips på hur du kan göra eller hör med hennes hyresvärd om de är okej att röka inne :) ett barn SKA inte behöva bli utsatt för nå sådant. Man skulle väl inte åka bil med ett barn utan säkerhetsbälte? Okej, kanske dålig jämförelse då de är olagligt, men ändå..