Barnkalas för 4-åring. Förslag på lekar/aktiviteter?
Om ca 1 vecka ska min son som fyller 4 ha sitt första barnkalas och jag behöver lite tips och ideer på vad man kan hitta på för skoj. Barnen är mellan 3 och 5 år och både killar och tjejer.
Om ca 1 vecka ska min son som fyller 4 ha sitt första barnkalas och jag behöver lite tips och ideer på vad man kan hitta på för skoj. Barnen är mellan 3 och 5 år och både killar och tjejer.
Någon med förslag?
Precis en tråd jag söker.
Dottern fyller 4 i maj och då kommer vi att ha ett race med elbilen på vägen utanför huset...
längre än så har vi inte kommit.
Så det är mitt tips, att ha ett race runt koner med en elbil eller trampbil.
Vi hade kalas för sonen som fyllde fyra nu i helgen. Det var pirat-tema på kalaset så dom flesta var utklädda. Vi hade fiskdamm och en lite skattjakt. Sen var det planerat 2 lekar till men vi insåg rätt snabbt att de var så nöjda med att bara leka allmänt och att när dom är så små som fyra år behövs inte så värst mycket styrda aktiviteter och lekar. Det var sonen och 7 av hans dagiskompisar. Ganska lagom märkte vi, jag tyckte innan att det var för få men det räckte gott och väl.
Sätta knorr på grisen kanske? Vi hade också skattjakt och fiskdamm på dotterns fyraårskalas.
fiskdamm, pysselhörna
Vi hade ett kalas för vår tjej som blev 4 år och det tillsammans med en kompis...vi hade hyrt en lokal och kalaset varade i två timmar mer än så orkar dom nog inte...så då hade vi fiskdamm. Den såg alla framemot...
Vi hade 4-års kalas för dottern och insåg efter fem minuter att ingen av flickorna (de var 8 st) var intresserade av något annat än dotterns rum och hennes grejer. Organiserade lekar var överflödigt. Fiskdamm hade vi mot slutet. Och sen var det visning av djuren ute när föräldrarna kommit och alla klädde på sig ändå.
Kritor så får dem rita på pappduken/stort papper man lägger över golvet (finns billigt på rulle)
Hela havet stormar
Någon typ av "dans" till musik, tex när man ska stå still/sätta sig när det tystnar...
Följa John
Låna Stora Ql boken på bibbl, där finns massa skojjiga lekar för stora och små! ;)
Hade 4-årskalas till min son i höstas, vi hade lite bamse-tema.
Serverade farmors köttbullar o makaroner.
Istället för fiskdamm hängde jag upp två snören i taket sen hängdes ballonger upp ovanför och ett snöre ner med ett plastgals som innehöll godis. Ovanpå glaset ett tygstycke med snöre runt (modell gammaldags hemmagjord syltburk...om du förstår).
Lek hade vi att man går runt stolar och när musiken stannar sätta sig ner samt dansa runt och sen vara staty när musiken stannar - allt till bamses dunderhits.
Det var väldigt populärt.
Björnen sover gjorde vi oss.
Se lite tips på bamse.net
Lycka till
Min son och 2 kompisar till kommer att hyra barndelen av simhallen och ha 'simkalas'.
När vi hade 4 års kalas för vår dotter hade vi pirat tema och i stället för fiskdamm som är jätte populärt hade vi skattgömma så alla godispåsarna låg på samma ställe så dom fick följa döskallar det var jätte populärt!
Poppis med priat tema.
Vår son fyller 4 i maj och v ska med ha pirattema.
Fiskdamm ska vi och sedan nån liten skattjakt.
Vi ska köpa chokladpengr att lägga i påsarna till fiskdammen.