• aabb

När hade era barn storlek 110 resp 120 i Didriksson vinteroverall?

När hade era barn storlek 120 i Didriksson vinteroverall? Ålders intervall, längd?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-03 21:26
    110 resp 120 skulle det stå...

• Svar på tråden När hade era barn storlek 110 resp 120 i Didriksson vinteroverall?
  • SmileyMalin

vill jag också veta! Min dotter är 2½ och normalstor. Hon har 100 i sin overall den här vintern, och jag hoppas den overallen ska räcka en bit in i nästa vinter också!

• Lady Tess

William blev 4 i Oktober och har 110.
    120 är ju tok stor!

♥ William 04-10-18 ♥
  • Lady Tess

Vart Rear dom Overaller????

Kan du länka om det är på Nätet??

♥ William 04-10-18 ♥
  • dubbelmamma

Våra killar har 120 i år. På andra kläder har de 110/116. De är 4,5 år (fyller 5 i juni)och ena killen är 107 cm och den andre 111 cm lång. Då är overallen lite lång i armar och ben, men hellre det än att de växer ur den innan säsongen är slut...

Förra året hade de 110.

• aabb

ingen rea inte...bara undrade ändå!

Lady Tess - kommer han kunna ha 110 nästa år också tror du, din grabb alltså...

• Lady Tess

Nej det tror jag inte tyvärr.

Då blir det en 120

aabb skrev 2009-02-04 10:58:36 följande:
    ingen rea inte...bara undrade ändå! Lady Tess - kommer han kunna ha 110 nästa år också tror du, din grabb alltså...
    ♥ William 04-10-18 ♥
  • empresskaren

Min son fyller 3år i April och han har 110 för storlek.

Jag tycker att Didriksons overaller är ganska kort från grenen till axlarna.

• nenababe

4½år - Han har storlek 100 (men skulle behöva en 110 nu)

Men han får härda ut, den är inte alls super liten utan "precis lagom". Ska köpa nytt till nästa säsong.

• zika

Olle är precis 2,5 år och har stl 110. Just köpt den. Han hade inte kunnat ha mindre. Han är väldigt lång för sin ålder
    kompisens son som blir 3 år i maj har stl 90 och den sitter bra på honom så det är så otroligt olika

• 010306

4-5 år har mina tjejer varit när dem haft 110. Alicia har det än fast hon är 118 cm.

• Lucky

Har köpt en 120 på rean till min dotter, som hon får ha något kommande år, hon är 4år och har nu 104 på sin overall från everest! Har köpt en everest i 110 till nästa år men om hon den skulle va för liten så kan hon absolut ha didrikssons i 120.

• Naquadria

Mina små är cirka 100 cm långa och 3,5 år nu. De har 100 i stl i år. Jag vill att overallen ska sitta bra och inte vara för stor. Nästa vinter gissar jag att de kommer behöva 110.

• Tesmes81

De reade ut Didriksson overaller på naturkompaniet i GBG för ca 3 veckor sedan. Köpte en strl. 80 till min dotter till nästa år då hon kommer vara ca 1-1,5 år. De sa att Didriksson är stora i storlekarna jämfört med andra märken.
    Hoppas den passar

• Joje

Som sagt Didriksonoverallerna är ganska stora i storlekarna. Min son har en i strl 80 och den sitter bra nu (har haft den hela vintern) när han är knappt 2 år (han är ca 86 cm lång nu).

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • AW76

Min son fick stl 100 förra säsongen då han var lite mer än 2 år. Den var lite stor då, sitter perfekt nu vid dryga 3 år. Han är ganska precis 100 cm nu.

Till nästa säsong lär det bli att byta stl, frågan är om man ska satsa på 120 då? Tycker det är så smidigt om de kan ha overallerna två vintrar. Första året när overallen var lite stor så var det inte värre än att man fick vika upp armar o ben något. Han kunde röra sig bra i den.

Svar på tråden När hade era barn storlek 110 resp 120 i Didriksson vinteroverall?