• Linn och Robin

Foglossning? Klickar när jag går..?

Har till och från haft jätte ont i ryggen efter lite längre promenader eller liknande, efter att ha jobbat i fredags kväll så fick jag jätte ont (som vanligt) men har även fått ett klickande ljud i ryggslutet.
    Hade inte detta med sonen, hade då enbart ont på ena sidan.
    Vad är klickandet? Känns som om min rygg kommer krascha ihop totalt snart, efter första graviditeten har den tagit stryk..
    Ska till bm på torsdag men undrar som sagt redan nu, och de finns ju alltid frågor att få besvarade redan här som bm hade svarat annorlunda på.

Gabriel 061217 och lillasyster 090508
  • Svar på tråden Foglossning? Klickar när jag går..?
  • Bullan1978

Har också ett klickande ljud då och då från ryggslutet. Det är rätt skumt. Har haft fogossning tidigare som gått över... eller... nu har jag väl en väldigt mild variant av foglossning. Får ont i svanskotan om jag sitter för länge på hårda stolar. Det var värre förut då jag knappt kunde gå. Jag vet inte varför det klickar... Det gör ju inte ont iaf och jag tänker att det är tillfälligt... pga foglossningen...

• Sofies värld

Hej!

det låter som foglossning, jag har samma sak och hoppar på kryckor på grund av smärtan. Kan inte heller ligga på rygg för då är det något som "klickar fel" och benen låser sig. hoppas det blir bättre!

Tor BF 24 mars
  • nötskrikan

Hej,
    det klickar långt nere i ryggen för mig också och i höfterna och jag har foglossning, kanske det det beror på.

• Linn och Robin

Får se vad bm har att säga imorgon, men det låter ju som om de vore foglossningen då!

sofiefitness: hemskt att du ska behöva gå med kryckor!

Gabriel 061217 och lillasyster 090508
  • Twid

Jag har oxå klick!

Varje jäkla steg jag tar klickar det i höger ljumske så att det ekar i pallet.

Fick det när jag var gravid med våran dotter. Och det har varit lite till och från med klickandet även efter att hon föddes.. Och nu när jag är gravid igen (v.17) klickar det brutalt högt!

Hoppas att det går bort helt efter att 2an kommer i sommar. För det är verkligen ett störnings moment. Det gör dock inte ont..

Svar på tråden Foglossning? Klickar när jag går..?