• Anonym (stinkis)

Illaluktande fötter!

Jag jobbar hela dagarna i varma täta skor och när jag slutar för dan verkligen stinkner mina fötter! Vågar knappt byta om när det är andra i omklädningsrummet på jobbet då det luktar så mycket!

Min sambo beskrev det som "kattpiss" häromdan när han kände hur mina strumpor luktade! :(
    (jag tvättar fötterna och byter strumpor så fort jag slutar)

Finns det nån vänlig människa som har nåt bra tips på hur jag kan få bort den värsta lukten, jag verkligen lider utav det här!

• Svar på tråden Illaluktande fötter!
  • lokisse

det later som om du har svamp

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Anonym

FÖr fotsvetten finns det en "deo" som heter Absolut Torr som du kan köpa på Apoteket.

• Anonym (svettis)

Det beror om du jobbar inomhus eller ej. Jag hade nämligen samma problem tidigare. Jobbar dock inomhus och problemet löstes raskt när jag bytte till Foppa-tofflor. Luftigt och bra . Annars kan du ju prova att köpa Absolut torr på Apoteket. Det kan funka, det också.

• Anonym (stinkis)

TAck för ditt svar! :)
    Kan fötterna lukta om man har svamp? Det är ofta jag springer omkring med halv blöta skor då jag jobbar i ett kök, kanske beror på det.. Har aldrig haft sånna här problem förut.
    Kan man se på fötterna om man har svamp? Det kliar inte eller så.
    Känner mig skit äcklig bara!
    Kan svampen "sitta kvar" i skorna efter jag har behandlat mig mot svamp?

• Anonym (stinkis)

Anonym (svettis) skrev 2009-02-03 22:07:48 följande:

Det beror om du jobbar inomhus eller ej. Jag hade nämligen samma problem tidigare. Jobbar dock inomhus och problemet löstes raskt när jag bytte till Foppa-tofflor. Luftigt och bra . Annars kan du ju prova att köpa Absolut torr på Apoteket. Det kan funka, det också.
    Jag jobbar inomhus, men måste ha skor med stålhätta så tyvärr, inga foppa tofflor här inte :P
  • lokisse
    Anonym (stinkis) skrev 2009-02-03 22:09:44 följande:
    TAck för ditt svar! :)Kan fötterna lukta om man har svamp? Det är ofta jag springer omkring med halv blöta skor då jag jobbar i ett kök, kanske beror på det.. Har aldrig haft sånna här problem förut. Kan man se på fötterna om man har svamp? Det kliar inte eller så. Känner mig skit äcklig bara! Kan svampen "sitta kvar" i skorna efter jag har behandlat mig mot svamp?
    ja det är ofta sa man far fotsvamp man köper ett par skor som nagon provat utan strumpor.....
  • Anonym (stinkis)

lokisse skrev 2009-02-03 22:13:28 följande:

ja det är ofta sa man far fotsvamp man köper ett par skor som nagon provat utan strumpor.....
    Men fy! Kan man "sanera" skorna? Är bara vik och vill inte be om ett par nya skor redan! :P
  • lokisse
    Anonym (stinkis) skrev 2009-02-03 22:15:45 följande:
    lokisse skrev 2009-02-03 22:13:28 följande: Men fy! Kan man "sanera" skorna? Är bara vik och vill inte be om ett par nya skor redan! :P
    luffta dom ordentligt och kolla om du hittar silversulor
  • lokisse

och du kan frysa dom över natten det kan ta död pa en del.....

• Anonym (stinkis)

Ska nog ta med dem hem i helgen och frysa in dem :P
    Fast jag bör nog lägga dom i en påse eller nåt så inte maten blir marinerad ;D
    Vad är silversulor?

• lokisse

det finns strumpor med silvertrad som hjälper mot illaluktande föter (förr fans det sulor)

Svar på tråden Illaluktande fötter!