• Freiya

köper folk fortfarande VHS-filmer?

Jag skulle vilja sälja av mina gamla VHS-filmer, bara vuxenfilmer, thrillers och skräck mest, men undrar om folk fortfarande köper sånt?
    Kan man fortfarande sälja VHS till mynthandlarna/begagnataffärerna som finns lite här och där? Typ mynt och musik i gbg?

• Svar på tråden köper folk fortfarande VHS-filmer?
  • ludenben

jag slängde 4 matkassar med det... inge vill väl köpa det idag??

BF 23/4- 09
  • MissLillan

känner ingen som ens äger en vhs idag... men du kan ju försöka...

• MysTic PrincesS

Äger en VHS o köper filmer om jag hittar på VHS lite nostalgi bland alla DVD, blue ray o allt vad det heter ju

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • sensation

Jag köper alltid VHS filmer på loppis. Barnfilmer mest :) Bryr mej inte om det är VHS eller dvd! :)

Agnes 051021 & Frallan BF 090813
  • MysTic PrincesS

Nyfiken, vad för filmer e det du ska sälja?

• Freiya

mystic princess: ska jag rabbla upp alla? har 2 flyttkartonger minst :P

• lugnåsbo

visst finns det folk som köper men du får inte många kronor för varje film..

jaja nu har jag bytt....
  • MysTic PrincesS
    Freiya skrev 2009-02-03 22:26:10 följande:
    mystic princess: ska jag rabbla upp alla? har 2 flyttkartonger minst :P
    nja, bara skräckfilmerna isf
  • Nyfiken gul

om det är filmer jag gärna absolut vill ha och har letat efter kan jag absolut köpa VHS. Har köpt en hel drös på Tradera och second hand tack vare att just dessa filmer inte längre finns att köpa över huvud taget.

Fame ska ses på VHS....

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Freiya

mystic princess: jag kan kolla imorn och skicka en lista till dej :)

kanske ska lägga ut dom på blocket eller tradera då.. man kan ju alltid hoppas. jag e för snål för att slänga allihop!

• MysTic PrincesS
    Freiya skrev 2009-02-03 22:30:23 följande:
    mystic princess: jag kan kolla imorn och skicka en lista till dej :)kanske ska lägga ut dom på blocket eller tradera då.. man kan ju alltid hoppas. jag e för snål för att slänga allihop!
    Gör det har själv 3 flyttlådor med filmer, men ska köpa nån bra bokhylla o ställa upp dom i. Finns inget bättre än att mysa ner sig i sängen o glo på nån gammal vhs ju
  • Freiya

mystic princess: sant! men då underlättar det att man har en fungerande vhs-spelare :) att glo på omslaget e ju inte så givande, haha.

• MysTic PrincesS
    Freiya skrev 2009-02-03 22:34:46 följande:
    mystic princess: sant! men då underlättar det att man har en fungerande vhs-spelare :) att glo på omslaget e ju inte så givande, haha.
    hm, en fungerande borde väl gå att få tag i på tradera eller blocket kanske? funderar på att köpa en till, så jag slipper slåss om den som finns nu med lilleman
  • Freiya

mystic princess: naah, det e inte så viktigt. har en, men den är inte inkopplad. jag vet inte om den funkar eller inte faktiskt..

• MysTic PrincesS
    Freiya skrev 2009-02-03 22:38:11 följande:
    mystic princess: naah, det e inte så viktigt. har en, men den är inte inkopplad. jag vet inte om den funkar eller inte faktiskt..
    ta reda på det vem vet, kanske köper den isf
  • Balehead

Nyfiken gul skrev 2009-02-03 22:28:17 följande:

om det är filmer jag gärna absolut vill ha och har letat efter kan jag absolut köpa VHS. Har köpt en hel drös på Tradera och second hand tack vare att just dessa filmer inte längre finns att köpa över huvud taget. Fame ska ses på VHS....
    Samma här. Om filmen inte finns på något annat och jag verkligen har jagat den så får det bli VHS. (Det händer även att jag köper stenkakor enligt samma princip)
  • Smurfan JM

Jag har också massor av VHS-filmer att sälja av, och det är väl ingen strykande åtgång direkt, men det försvinner någon lite då och då...

• BenTramer

Visst finns det markand för vhs,men det ska vara fd hyrfilmer.Speciellt skräck,ifrån Videoinvest eller Hemvideofilm.Kan gå för flera 1000 tals kronor om det är rätt rulle,och den är i toppskick,helt och rent.Samlar själv på just Skräckrullar ifrån 70-talet och tidigt 80 tal.Är ju skitsnygga fodral till dessa Svenska hyrfilmer,och sedan är det ju nostalgi,från barndomen när man åkte till den lokala uthyrningsbutiken och skulle hyra en schyst Skräckis.Mycket tack vare Studio S som den 2:a December 1980 körde det klassiska programmet om videovåld,då fick man verkligen upp öronen för Skräckisar.

Svar på tråden köper folk fortfarande VHS-filmer?