• Kusin Vitamin

Reklamera jeans som tappat formen?

Jag blir så irriterad! Köpte två par jeans på Vero Moda i fredags, samma modell och samma storlek, dock olika tvättar. Provade båda innan, de satt jättebra. Dock upptäckte jag efter att jag haft på mig det ena paret i en dag att de satt lite konsigt, "pösigt" fram liksom. Det andra paret har jag använt i flera dagar nu, sitter fortfarande perfekt. Jag provade tvätta det första "konstiga" paret en gång, och nu i morse upptäckte jag att de sitter ÄNNU sämre än innan! Det är alltså inte det att de gått ut sig som stetchjeans normalt gör, utan de bildar ett stort fult veck vid ljumskarna. Ser inte alls snyggt ut, känns som om jag aldrig kommer att trivas i dem. Jag hade aldrig köpt dem om jag visste att de skulle byta form såhär efter bara någon dags användning.

Kan man på något vis reklamera sådant här? Det handlar ju inte om så stora pengar, men det är irriterande! Byxorna är ju använda, så givetvis förstår jag att öppet köp-garantin är förbukad, men ändå! Någon som har erfarenhet att dela med sig av?

• Svar på tråden Reklamera jeans som tappat formen?
  • malinmys

Självklart ska du reklamera!!

• LittleSunshine

vissa tvättar hos jeans töjer sig olika, men det ska ju man ju info om vid köpet, så gå tillbaka dit med jeansen!

• LittleSunshine

det låter som om de skurit jeanstyget konstigt innan de sydde ihop dom

• Kusin Vitamin

Tack för svaret! Jo jag ska nog gå tillbaka med dem på fredag. Ok att tyget kanske är annorlunda, men de ska ju inte bilda ett påsigt veck mitt fram! Eller så är jag vanskapt.. Men å andra sidan, det andra paret sitter ju perfekt.

• Karisma

Fick ett tips på en klädaffär att man aldrig ska tvätta stretchjeans och ha i sköljmedel. Det kan göra att de tappar formen fortare..Kram K.

• E l l a

Tycker att Vero Moda i stort sett har dålig kvalite, dum som jag är fortsätter jag att köpa kläder där trots att vissa plagg bokstavligen faller sönder därifrån. De brukar dock vara ganska schyssta då det gäller garantin i alla fall.

• Deeniz

Karisma

Har oxå hört att man inte ska tvätta stretch jeans med sköjlmedel.
    Så jag slutade med det och vilken skillnad det blir på jeansen!
    Håller mkt mkt längre

TS: Har du vart tillbax med jeansen? Hur gick det?

• Kusin Vitamin

Nu har jag varit tillbaka med jeansen och det gick jättebra! Jag var urnervös innan, knäppt, men jag är verkligen superdålig på att klaga. I vanliga fall är jag nog ganska framåt, men just när det kommer till klagomål på restaurang eller affärer, då är jag en fegis!

I alla fall ,jag gick till Vero Moda-butiken där jag handlat jeansen och berättade att jag var missnöjd. Hade också på mig det andra paret och hävisade till dem. Tjejen i kassan sa att hon hade full förståelse för att jag var missöjd och jag fick pengarna insatta på kontot direkt. Hon menade att de antagligen var felsydda.

Tjohoo! Jag kände mig stolt över att ha övervunnit min klagoskräck, allt gick ju bra!

Angående Vero Moda och kvalitet... Jag håller med om att den är sisådär. Men på de jeans jag köpt tidigare har kvaliteten varit helt ok, de har hållit formen mycket bra. Det "bra" paret jag har kvar av de jag köpte sitter jättebra. Men det är ingen affär som jag tror direkt riktar in sig på superkvalitet. Snarare mycket kläder för lite pengar, hehe...

• Deeniz

Härligt att det gick bra för dej Det är bra att stå på sej

Svar på tråden Reklamera jeans som tappat formen?