• lillaella85

Hjälp har blekt håret och nu är det Gult/ oranget

Blekte håret ikväll bkev inte som jag trodde gult/oranget...
    Hade mörkblont innan
    när man blekt håret kan man då lägga i en blond ton imorgon?
    går det att färga brunt ?
    Kan nämligen inte se ut så här ska på igångsättning på fredag kan ju inte komma o se ut som ett monster heheh
    Hoppas att ni kan ge råd...

• Svar på tråden Hjälp har blekt håret och nu är det Gult/ oranget
  • lmyr

Hej! Ja du kan lägga i en brun färg, de gjorde en kompis till mig..

• Merveilleux

Tål ditt hår ytterligare en blekning så testa det. Det funkade för mig, men jag har starkt hår. Silverschampoo ska oxå vara bra, men ger väl kanske inte resultat så snabbt.
    Om du vill färga det brunt så har jag för mig att man ska ta en färg med röda pigment i för att inte riskera att det blir grönt. Inte så vackert det heller... =)

LYCKA TILL!!

My home is where my rump rests.
  • Kinne79

Mitt hår blir alltid lite orange/gult när jag färgar, men det försvinner efter en tvätt eller två.

• feelgood

Blek ett varv till med VIVAS 5-7 nyanser om det inte är nog ljust! Sen sätter du i en askfärg, "Naturligt resultat extra ljus askblond" funkar jättebra eller Loreal's "Helsinki"! Jag har gjort detta tusen gånger från mörkt till ljust och det funkar varje gång! Blir jättefin blondfärg! Men du måste vara mycket ljus för att askfärgen ska bita! Du kan bleka imorn och sätta askfärg på torsdag. Då är du kanonfin till förlossningen :) ASK är alltid ett säkert kort! Lycka till!

• Pärla

Man ska aldrig bleka mörkblondt hår hemma! Vad du än gör blir det gult eller orange! Om du var mycket ljusare i botten hade det funkat..
    Gå alltid till en frisör om det handlar om blekning, det är min tips.
    Lycka till..

• Jennywise

om man fått gula toner ska man leta rätt på en toning/färgning med antingen silver eller pärlemor i färgbeskrivningen, det tar bort gula pigment.

• lillaella85

Tack för alla tips kommer ha nytta av dem efter förlossningen...'
    Börjat få värkar nu har 3-4 min mellan rum
    så får bli gul fläkig...grr

Ha en bra dag alla

• Emerald88

Blek håret inte igen om det har blivit orange/gult!! Jag som vet har varit med om samma sak, och håret blev orange och jag blekte och blekte och blekte med både Jane Helen Mood och Poly blekning, utan någon som helst nytta. Eller jo, håret började till slut gå av om jag så mycket som tog i det. Så jag fick klippa håret flera centimeter för att rädda det.
    Om du vill ha bort det orangea så släng i en askblond nyans. Det hjälpte på mig. Toppenbra! =)
    Kan rekomendera Loréal Prefferance Extra ljus askblond.
    Finns på Kicks, H&M och Åhlens.

• lillaella85

Tack för alla tips lade i en blekning till igår blev bättre.
    Fick ha gult hår på förlossningen
    Kom ut 4/2 kl 10:53 :)

Svar på tråden Hjälp har blekt håret och nu är det Gult/ oranget