Nån som haft lunginflammation?
Hur känns det??
Hur känns det??
När jag hade känndes det som jag inte hade några lungor alls, svårt för att få luft, hostade kraftigt,och hög feber.
Och jag orkade inget....
Jag hade kraftig hosta och lite ont i ryggen. Det är nog väldigt olika hur dålig man blir.
jag har haft det flera gånger
jag blir fruktansvärt trött och jätte anfådd vid minsta lilla sak, tex gå i en trappa så låter det som jag höll på att kvävas
men tröttheten var absolut värst
Har ahft flera gånger;
Trött
Feber
Torrhosta
Slemmig
Smärta i bröstet och även i övre bröstryggen
Har haft högfeber sedan i lördags, då började det med torrhosta. Sedan söndag har jag haft så ont i lungorna (känns detsom) så jag har inte ens kunnat ha på mig en BH! Andas mycket ytligt och då jag försöker andas litemer ordentligt tar det jätteont!
Hostar jättemycket nu, nu kommer det även lite lite slem som nästan är blodblandat liksom...
Har ringt vårdcentralen och väntar på attdoms ka ringa upp,vill kolla om det kan vara lunginflammation.
Orkar heller ingenting, kände mig nästan svimfördig igår då jag hjälpte sambon med middagen..
Dock vet jag inte om det bara är influensa...Är ju snorig också... Dock har jag aldrig tidigare haft det såhär med andning och hosta...
gjorde ont när jag andades, blev andfådd lätt, efter gått upp 3 trappor var jag tvungen att vila.
när jag hade det var jag inte alls speciellt "sjuk"-hade varit förkyld med lite feber ett par dar...inte ens hostat!
Men jag bara kände det "på mig" liksom...
Hade inte direkt tungt att andas..men på nåt vis ett "tryck" över bröstet liksom!!
For till läkare o min mamma menade på att "inte har du lunginflammation,du har ju inte feber nu o hostar inget"...typ.
Men jag for-o visst hade jag lunginflammation!
en annan gång-var jag jättedålig-hostade massor,så jag kräktes..feber.o ont i bröstet. tappade rösten o allt...
DÅ hade jag inte lunginflammation,utan "LUFTRÖRSKATARR"...
båda gångerna fick jag penicillin..
så det kan vara helt olika..
Hostade massor, ännu värre om man försökte äta nåt. Så fort man öppnade munnen.
Feber.
Trött.
Hostade så mycket att jag bröt ett revben.
(fast nog var jag på fest iallafall, då var jag ung och dum)
Jag har haft lunginflammation och blev opererat, högersidig.
Jag fick hög feber å skitont i lungspetsarna när jag andades.Men hostade faktiskt inte särskilt mkt.
Hej!
Glömde att nämna att jag hade alla symptom som ni har beskrivit, hur det känns och symptomer.
Det gick så långt som jag beskrev att dom var tvungen att operera.
Jag låg i sjukhuset i en månad och var sjukskriven efter detta 2 månader, sedan började jag jobba igen ,men det var svårt.
Nu 9 månader efter operation känns det fortfarande i högersidig i ryggen och sidan där dom hade opererat, känns att jag inte helt är återställt ännu. bliv andfått snabbt när jag ska göra ngt ansträngande, kan inte springa eller gå jätte fort ännu för det känns, ibland tryck i brösten och operation sår, men jag kanske är på väg att bli mkt bättre, men det kommer ta lite tid till innan jag är helt återställt.
Så jag vet hur det känns innan fick reda på att jag hade lunginflammation, sedan var det alla symptomer som ni beskrev som jag inte glömmer, samt det västa var i sjukhuset liggande i en månad och få besket att man måste opereras, så det kändes hårt.