• Eleonora

Utebliven mens

Hejsan allihopa.
    Min mens är 7 dagar försenad så gjorde grav-test i morse som visade negativt. Har aldrig haft så sen mens någonsin. Slutade med pp för 10 månader sedan och har hitills inte blivit gravid. Är det någon som testat som mig negativt men possitivt när det gått tex ytterligare en vecka som mensen uteblivit?

• Svar på tråden Utebliven mens
  • EllenDellen

hej

Jag har en normal menscykel på 28-36 dar nu är jag på dag 45.

Testade Negativt igår.... med gamp test... vad hade du för test??

• Eleonora

Jag använde Clear Blue grav-test. Gamp-test har jag aldrig hört talas om...... har bara prövat Clear Blue.
    Min normala menscykel är 28-32 dagar och det har nu gått 37 dagar. Men 45 dagar...det är 10 dagar över din absolut längsta cykel.....borde ju bli possitivt tycker man ju. Enligt beskrivningarna ska det kunna visa possitivt redan samma dag som förväntad mens.....
    Blir ju lite orolig att ngt är fel....tex undermedveten stress eller ngt annat. Har du haft mensvärk eller någon slags liknande värk under dessa dagar ? Jag har nämligen känt av lite som mensvärk i 1,5 veckor nu....

• EllenDellen

samma här, men jag har ont från ryggen och fram i magen. Dessutom har jag dem senaste dagarna blivit helt uppsvälld i magen.... nu är jag på dag 48..... och ingen mens men flytningar.....

Hur har det gått för dig??

• jch

Hej Tjejer,

även jag har utebliven mens...lite mensvärk, men ingenting mera, förutom ömma bröst då. Skulle haft mens för en vecka sen....men kommer att bli jättebesviken om testet visar neg. Testar imorgon tror jag.
    Lycka till! Kram jch

• EllenDellen

vilken dag är du på jch?

jag är på dag 48 hade räknat fel igår hade bim mellan den 20/4-27/4 men ingen mens kom.... och det har den fortfarande inte gjort men tagit två negativa test iaf....usch tråkit

Lycka till med grav testet skriv här om det blev positivt
    kramar

• LiMoFe

Hej Tjejer!

Jag brukar vara regelbunden på 31-32 dagars cykel och i november hade jag 46 dagar (kunde inte påvisa någon ägglossning med stickor den månaden)men negativt på gravtesten. Jag läste då att det kunde bli så om man inte hade någon ägglossning den månaden. För även om man normalt har en fungerande ägglossning kan den tydligen hoppa över en månad.
    Nu är jag också sen (ännu bara på dag 34) med negativt utslag på CB (kan ju inte slutas hoppas) vilket jag tror beror på att jag inte har haft ägglossning denna gången heller (inget utslag på ÄL stickor och ingen typisk ägglossningskurva på tempen).
    Hoppas detta ger er någon typ av svar även om det inte är det ni önskar höra.
    Kramar och lycka till och hoppas jag har fel och det är månag små pyren som ligger och gror.

• Eleonora

Nu har det gått 41 dagar sedan min senaste mens och är 11 dagar sedan den borde kommit. Inte vågat göra ett till test men ska väl ta och göra ett i morgon onsdag. Tänker ringa till gyn också för att få en liten koll att inget är fel.
    Jo jag har också flytningar...mer än vanligt och känner fortfarande ibland av ngt liknande mensverk men inte ont. Hur går det för dig EllenDellen, har du testat fler tester? Och jch, hur gick det för dig ?
    Tja, hoppas att det inte är som JessanA säger att det är en ägglossnings miss bara....men iof bättre än att det är ngt fel istället =)
    Jag håller tummarna för oss allihopa!
    Kram på er

• Fommpen

Min mens blev över 50 dagar sen för några månader sedan. (fick mens på dag 80 ungeför)
    Men jag var inte gravid.
    Hoppas att du är det iallafall!
    Lycka till!

• vadskajaghetadå

fommpen kollade du inte upp det då?
    min killes syrras kompis fick barn efter att kollat efter om hon va gravid förns i typ 4:e månaden,,,undrade gjorde ju jag varför hon inte undrade vart hennes mens var...

varför uteblev dina ÄL? är de det som spökar om mensen inte kommer på så länge? kunde det vart gravstress?....ja trodde att min ÄL hade uteblivit förra månaden eftersom mensen kom 14 dagar senare än vad ja trott...

• Eleonora

Fommpen
    Hjälp vad lång tid över..... ble du inte orolig och kollade upp vad som blev galet ? Hade du ätit pp nydligen när det där hände ? För det kan ju alltid spöka till hur mkt som hells verkar dets som.

Svar på tråden Utebliven mens