Dags för operation (epilepsi, tuberös skleros)
Nu har vi äntligen fått ett datum för vår flickas operation. Nästa torsdag (12/2) ska de operera bort förklakningar som hon har i höger frontallob. Förhoppningen är att hon då slipper anfall för kanske ett par år och kan utvecklas mer. Vi har väntat länge på detta, har förberett oss på det (hur gör man det??) men ändå sitter jag här och bara gråter.
Det är så jobbigt och jag är så orolig, jag skrev i min blogg och det hjälper att få ur sig alla känslor, ringer jag någon ska de bara trösta och lugna, tror inte jag behöver det just nu. Jag har skrivit här förr och frågat om någon vet något om en sådan här operation men ingen vet något, ingen har erfarenhet av det. Jo, kirurgen får vi hoppas... Nej men allvarligt, det gör att det känns ännu lite mer ensamt, ännu mer lite läskigt. I andra situationer kan man få så mycket tröst och bekräftelse här då det finns andra som har varit med om samma sak, som vet precvis vad man menar, vad man pratar om, som till och med känner igen ens känslor. Så snälla, om någon har erfarnehet av liknande operation så säg gärna till.