• CherryGirl

Teneriffa...

Någon som har några tips på vad man kan göra för något kul när man är på Teneriffa, finns det något man bara fint får missa och så?
    Har hört något om ett stort zoo..

Vi ska iaf bo i los cristianos.

Samt något annat man kanske ska tänka på när man reser med en liten som vid restillfället är 8Månader?
    Har tänkt ta med mig blöjor, ersättning, några burkar mat och gröt.

• Svar på tråden Teneriffa...
  • asor1980

där finns en häftig vulkan som är omtalad på teneriffa, jag har vat där minns dock inte va den hette:( Vi bodde i Playa de Americas som ligger intill dit ni skall :)

• CherryGirl

ja det har jag nog läst något om, kom på det nu när du skrev det... hihi får jag kolla upp

• mamma är bäst

Ni ska absolut åka till Loro Parque i Puerto de la Cruz (norra sidan av ön). En stor djurpark med bl a späckhuggarshower, delfinarium och pingviner. Resebolagen brukar ha utflykter dit, då är det enkelt. Annars kan man hyra bil eller åka via någon lokalt annordnad tur. Både jag och barnen tyckte att Loro var toppen!

Sedan finns ju Teide (vulkanen som någon nämnde), jag har inte varit där, men hört många som säger att det är sevärt.

Finns många trådar om blöjor och barnmat. Allt finns, men ibland är det dyrt och ofta inte våra märken som vi känner till.

Vi bodde också i Los Cristianos och jag tyckte det var toppenmysigt. Trevlig resa!

• CherryGirl
    mamma är bäst skrev 2009-02-04 18:40:18 följande:
    Ni ska absolut åka till Loro Parque i Puerto de la Cruz (norra sidan av ön). En stor djurpark med bl a späckhuggarshower, delfinarium och pingviner. Resebolagen brukar ha utflykter dit, då är det enkelt. Annars kan man hyra bil eller åka via någon lokalt annordnad tur. Både jag och barnen tyckte att Loro var toppen!Sedan finns ju Teide (vulkanen som någon nämnde), jag har inte varit där, men hört många som säger att det är sevärt.Finns många trådar om blöjor och barnmat. Allt finns, men ibland är det dyrt och ofta inte våra märken som vi känner till.Vi bodde också i Los Cristianos och jag tyckte det var toppenmysigt. Trevlig resa!
    Ok, tack så mycket för den infon, skriver upp!
Svar på tråden Teneriffa...