• Anonym

Flytta runt

Det känns inte som jag passar in någonstans. Först flyttade jag från min hemstad för att jag inte trivdes där, och nu trivs jag inte där jag bor nu. Hade funderingar på att flytta tillbaka till min hemstad, men ändrade mig när jag kom på igen varför jag flyttade. Nu vill jag flytta till en helt annan stad. Detta skulle innebära att mitt barn kommer att ha bott i 3 städer innan hon ens fyllt tre år.

Är osäker på om jag kommer trivas i den nya staden, det vet man ju inte förrän man flyttat dit.

När är det dags att "sätta rot"? Jag menar, för mitt barns skull, så hon ska känna sig trygg, och kunna ha kvar kompisar. Vilken ålder blir det viktigt?

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Flytta runt
  • jusse

Jag kan inte svara exakt på fråga när i tiden det är angeläget för din dotters skull att ni "rotar er" på ett ställe, men jag tror att det viktigaste ialla lägen är att hon är trygg med dig och att det i sin tur bygger på att du är nöjd med din situation.

• Winnie

Jag och min sambo bor i Sthlm, men inom några år ska vi flytta till "min" del av Sverige. Vi väntar första barnet i februari. Vi kommer att flytta när barnen är nånstans mellan 3-5 år. Exakt när är inte bestämt ännu men jag resonerar som så att det viktiga är att vi gör det innan de börjat skolan. Då har de ju börjat i en klass och fått kompisar som de kanske ska följas åt med under många år. Så för mig känns det viktigt att vara rotad när de börjar skolan, innan dess känns mindre viktigt.

Svar på tråden Flytta runt