barnvakt????
Vad betalar man till en barnvakt? behöver barnpassning på kvällar när jag jobbar, men vad är rimligt att betala?
Vad betalar man till en barnvakt? behöver barnpassning på kvällar när jag jobbar, men vad är rimligt att betala?
Jag vill också veta. Vad är brukligt att betala till en 14-årig tjej i timpenning för barnvaktsjobb?
beror väl på hur ofta, nån man känner eller inte osv.
Jag tycker nog att en 14-åring ska ha minst 50 kr/tim, är hon äldre än 20 tycker jag det är rimligt att ge ca 80 kr/tim. Men sedan beror det självklart på också om ni ska betala skatt på detta eller är det bara rakt ner i fickan så gäller MINST dessa priser. Jag talar av egen erfarenhet då jag suttit mycket barnvakt i mitt liv samt varit barnflicka i flera år.
Tänk också på att vi alla vill ju göra ett bättre jobb om man dessutom känner sig uppskattad och får bra betalt? :)
Lycka till!
Inte regelbundet utan vid behov, några timmar per tillfälle.
Vi känner tjejen och hennes föräldrar mycket väl (släkt).
Vi funderar att erbjuda 70 kronor i timmen men vill veta vad andra betalar sina barnvakter.
När jag satt barnvakt i min ungdom (15 år sen) fick jag 100 kronor i timmen, vansinnigt mycket då vet jag att jag tyckte.
70kr timman tycker jag låter helt okej, men skall hon upp till skolan också efteråt tycker jag tec efter 21 att hon kanske skall få 120kr och ni ser till att hon sköter skolan med.
Jag tycker 70kr låter jättebra till en 14 årig tjej! Speciellt när det bara är enstaka timmar tycker jag man ska ha en vettig lön. Är det en hel kväll kan det räcka med lite mindre till en så ung tjej...
120 låter väldigt mycket, har själv varit barnvakt och fick 85 som mest o det blev ändå ca 700 för en kväll vilket jag var nöjd med o då var jag betydligt äldre än 14!
Men klart har man råd att betala mycket o tycker det är värt så finns ingen anledning att snåla! Har man bra lön gör man oftast ett bättre jobb
jag tycker att 70-80 är en bra grundlön. Sen är det alltid uppskattat om föräldrarna avrundar uppåt, och ser till att det finns nåt smarrigt att tugga på på kvällen ;)