• Eka80

Vad har era 4 månaders för leksaker?

Min son är nyss fyllda fyra månader och jag har en känsla av att han inte har tillräckligt att göra på dagarna. Nu hör det väl till saken att han helst av allt blir runtburen men när han inte bärs omkring så verkar han så uttråkad. Vad "leker" era fyra månaders med? Ge mig tips på vad som är roligt för dem!

• Svar på tråden Vad har era 4 månaders för leksaker?
  • söta sotnos

De måste ju inte va hyper aktiva hela tiden!!!
    Men de blir ju glada av att pilla me allt,det räckr me en träslev som de kan slå på en gryta lite eller bara ha något att klämma på som prasslar!!

• näradig

de leker med mamma/pappa/syskon och allt runtomkring i hemmet och ute.

• Kristin  S

Våran 4,5 månaders har några skallror. Men det funkar lika bra med en tidning som han får slita och dra i.

• Eka80

söta sotnos skrev 2009-02-04 12:36:42 följande:

De måste ju inte va hyper aktiva hela tiden!!!
    Hmm nej, det har jag heller inte påstått!
  • Eka80

Tack för tipset om tidning, det verkar passa min lille kille!

• vildamar

min kille leker med en prasselbok i tyg (slipper oroa att han får papper i munnen av tidningen) och i babygmmet, det räcker...men vi tar snart fram hoppgungan och gåstolen. min lillkille är väldigt aktiv

• wooonderchild

min tjej leker med skllror, prasselbok, gåstolen i huppgungan.. och med  nappen.. en favorit att slänga framför sig o sedan åla efter o fånga Skrattande

• kärlektillminaflickor

Min tjej på 4månader, gillar att ligga i sin babysitter och jollra, eller titta runt på saker.
    Hon har inga leksaker alls, hon är inte intresserad :)

• Eka80

Prasselbok ska jag helt klart införskaffa, testade med en tidning nu och det gillade han, men man vill kanske inte att den lille ska käka papper :)

• phridan

Min son har prasselböcker, skallror, mjukisdjur, bok i hårdplast....
    Favoriterna är de som prasslar... :)
    Skulle inte ge min son papper.... han stoppar ALLT i munnen....

• mami79

Min lilleman som blir 4 mån på måndag gillar sin babysitter med leksaker på, babygymmet, sitter gärna i sin stol en liten stund o leker med prasselleksaker (favorit), skallror, nappen, mjukisdjur mm. Älskar dessutom när man pratar med honom, lyfter upp honom o leker superman hehe...brukar killa honom lite, barnen älskar att göra tittut.

♥ Emilio ♥ Miguel ♥ Antonio, mina underbara barn, mami älskar er ♥
  • Blåklockan79

Prasselpekböcker, mjuka skallror och gossedjur är det som är roligast att leka med. Fötterna är jätteroliga ibland. Gymmet är gott att tugga på men inte så roligt att slå till längre. Babysittern med lekbågen är skoj. Och matstolen är nog bäst, då ser man mycket och man får leksaker som man kan slänga på golvet så att mamma eller pappa plockar upp dem igen Men att stå är också roligt och att få pussar, men det är ju inga leksaker utan mer lekar...

• vildamar

Blåklockan79 skrev 2009-02-05 10:06:43 följande:

Prasselpekböcker, mjuka skallror och gossedjur är det som är roligast att leka med. Fötterna är jätteroliga ibland. Gymmet är gott att tugga på men inte så roligt att slå till längre. Babysittern med lekbågen är skoj. Och matstolen är nog bäst, då ser man mycket och man får leksaker som man kan slänga på golvet så att mamma eller pappa plockar upp dem igen Men att stå är också roligt och att få pussar, men det är ju inga leksaker utan mer lekar...
    oj, vad duktigt att han kan sitta i matstol Min kan inte sitta än alls...vad har ni förresten för barnstol(mat) ?vi har en i plast från Ikea
  • mami79

Min pojke sitter osså i plaststol Antilop från Ikea Glad

♥ Emilio ♥ Miguel ♥ Antonio, mina underbara barn, mami älskar er ♥
  • Blåklockan79

Min dotter har en antilop, den i plast från IKEA alltså, men har en uppblåsbar kudde i men den behövs faktiskt inte längre egentligen sålänge hon är pigg. Sitter utan sån när vi är ute och fikar på stan

Svar på tråden Vad har era 4 månaders för leksaker?