• J e n n i e

Efterkontroll efter kejsarsnitt??

Hur går en efterkontroll till när man blivit förlöst med kejsarsnitt? Blir den gynundersökning iaf och vad kontrolleras då i såfall? Knipreflexen skadas ju inte efter ett snitt menar jag..

• Svar på tråden Efterkontroll efter kejsarsnitt??
  • Blyger

Knipreflexen kan skadas/bli sämre under en graviditet... inte bara under förlossningen...

Man pratar ju även igenom behov av p-medel....

• Lill Tjoffis

Jag gjorde ingen gynundersökning på min efterkontroll. Det kändes inte så aktuellt just då, men nu har jag faktiskt börjat ångra det. Skulle kännas bra om nån sa att allt var okej...

Vi diskuterade också förlossningen samt preventivmedel.

• HalloweenMamma

På min efterkontroll gjordes gynundersökning, dock med ett skrikande barn på magen/bröstet, vilket INTE var optimalt. Så om du kan, gå utan bebben. Sen var det ju lite prat om hur vi mådde och så också så klart.

• helene306

Knipreflexen kan försämras trots kejsarsnitt. Muskulaturen kan ändras pga hormonerna utan att ett barn passerat.

Gynkoll och samtal om p-medel görs. Som ovan rekomenderar, lämna bebis med någon annan om det är möjligt. Sonen blev ledsen när jag låg i stolen och en usk gick och vaggade honom. Man kan lätt bli stressad av det.

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • JohannaH1981

Min barnmorska frågade om jag ville göra en gynundersökning eller inte. Jag valde att inte göra det eftersom allt kändes bra. Vi pratade bara om hur det kändes efter förlossningen (det blev urakut kejsarsnitt) och om preventivmedel.

• challe 1

Jag gjorde inte heller gynundersökning. hon hade frågat mig innan fl om jag ville det (hade ett planerat snitt) men det ville jag inte. däremot blev hon väldigt glad över att jag hade bebisen med mig. hon hade längtat så efter att få träffa henne.

Svar på tråden Efterkontroll efter kejsarsnitt??