• skåneflicka

barnrum - tema skog

vill ha tips på hur man kan inreda ett barnrum i temat skog. Min dotter är nu 2,5 år men jag vill att det ska kunna hålla ganska länge... Är lite inne på wallies eller liknande men finns det i temat skog? har inte hittat.. Alla tips är välkomna!!!

• Svar på tråden barnrum - tema skog
  • Cia o krabaten

Ska det vara som svensk skog då?
    Granar och stenar osv, eller?

Har nyss gjort ett djungelrum till dottern.
    DÅ hittade jag Wallies på Bauhaus med giraff, lejon, apor osv på.

• Lill Tjoffis

Vår son har ett träd på sitt rum. Stammen är en torkad stock av drivved och trädkronan har jag klippt ut ur en fleecefilt. I trädet sitter också en ekorre... Har en lampa på väggen bredvid i form av en sol som vi köpt på IKEA.

Sen har jag målat blomstjälkar i grönt på väggen och satt fast filtblommor med kardborrband. På så sätt kan man plocka blommorna

Lycka till med skogsinredningen

• AnneSophie
    skåneflicka skrev 2009-02-04 13:14:28 följande:
    vill ha tips på hur man kan inreda ett barnrum i temat skog. Min dotter är nu 2,5 år men jag vill att det ska kunna hålla ganska länge... Är lite inne på wallies eller liknande men finns det i temat skog? har inte hittat.. Alla tips är välkomna!!!
    Jag tycker att wallies kan vara kul men det är så.....platt.
    Barnrum kan man ju verkligen ta ut svängarna i och varför inte passa på medans dom är små. En dag så vill dom kanske bara ha ett svart rum med dammråttor.
    « People will judge you on what you can build, not what you destroy. »
  • AnneSophie

Attans, inlägget gick iväg lite för snabbt...

Jag gillar när det är lite tredimensionellt, det ger en kul effekt i barnrum och i synnerhet om man ska göra en skog! Jag spínner vidare på en idé som vi använde på sonens rum, en siluett i MDF.

Ungefär såhär, som en fondvägg

Sedan är det ju attiraljerna som gör rummet såklart.

• AnneSophie
    skåneflicka skrev 2009-02-04 14:58:23 följande:
    lill tjoffis: har du någon bild på trädet?Ann-sofie: Vad är MDF?fler tips?
    MDF? Vet du inte vad mdf är människa?
    Det är...som vanligt trä kan man säga fast lite mer hållbart.
  • Linlugg

Jag hållet på med ett barnrum till dottern och bygger träd av MDF. De har ett mellanrum mellan träd och vägg där jag satt LED-belysning så träden inte bara är dekoration utan även lampor. Blir supersnyggt och sen har jag målat väggarna med skogsmotiv. Har ingen bild ännu men ska lägga ut när det blir klart

.¸¸.·´¯) Dont preach in my church and I wont teach in our school.
  • aktuelle

jag är lite inne på det till dottern. hon har bland annat en flugsvampslampa, en kaninlampa, har inte kommit så mycket längre.. finns wallies med tex rådjur..

• AnneSophie
    Linlugg skrev 2009-02-05 11:25:54 följande:
    Jag hållet på med ett barnrum till dottern och bygger träd av MDF. De har ett mellanrum mellan träd och vägg där jag satt LED-belysning så träden inte bara är dekoration utan även lampor. Blir supersnyggt och sen har jag målat väggarna med skogsmotiv. Har ingen bild ännu men ska lägga ut när det blir klart
    Typ ett sådant som vi gjorde till dottern?

4.jpg
  • Lia och bäbisen

AnneSophie skrev 2009-02-05 21:43:04 följande:

Hej!
    Kanonfin säng din dotter har! Vart har du köpt den? pris?
    Jättefin vägg också, riktigt härlig!
  • AnneSophie
    Lia och bäbisen skrev 2009-02-05 22:00:52 följande:
    AnneSophie skrev 2009-02-05 21:43:04 följande: Hej!Kanonfin säng din dotter har! Vart har du köpt den? pris?Jättefin vägg också, riktigt härlig!
    Tackar.

Sängen kommer från Ikea, heter Minnen: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S99827959
  • Linlugg
    AnneSophie skrev 2009-02-05 21:43:04 följande:
    Ja lite lik men formen och stilen är annorlunda! Jättefint rum du/ni gjort till dottern
    .¸¸.·´¯) Dont preach in my church and I wont teach in our school.
  • AnneSophie
    Linlugg skrev 2009-02-08 19:23:35 följande:
    Ja lite lik men formen och stilen är annorlunda! Jättefint rum du/ni gjort till dottern
    Tackar, det är gamla rummet.
    Nya rummet skulle vara blått, tandkrämsblått. Fast trädet passade in ändå.
Svar på tråden barnrum - tema skog